English

فرمانده سپاه گرگان

مساجد بهترین بستر برای فعالیت گروه‌های مقاومت است

فرمانده سپاه ناحیه گرگان به نقش روحانینون در رونق مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد بهترین بستر برای فعالیت گروه‌های مقاومت است.

مساجد بهترین بستر برای فعالیت گروه‌های مقاومت است

به گزارش خبرگزاری موج،سرهنگ علی مهاجر در همایش مشترک ائمه جماعات و فرمانده پایگاه بسیج شهرستان گرگان به حفظ مسجد و آرمان‌های آن تاکید کرد و اظهار داشت: امام خمینی رحمة الله علیه حفظ مسجد برای مسلمانان را یک تکلیف دانست و اعتقاد دارد که اسلام به مساجد وابسته است.

وی با بیان اینکه مسجد یک سنگر برای اسلام به شمار می‌رود و در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما از این محراب به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شدند، گفت: مقام معظم رهبری مساجد را بهترین بستر برای فعالیت گروه‌های مقاومت می‌داند و تاکید دارد که در حفظ حرمت مسجد باید تلاش شود.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان به نقش روحانینون در رونق مساجد اشاره کرد و افزود: رونق مساجد منجر به کاهش گناه در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام سید تقی سادات مزنگی استاد حوزه و دانشگاه هم در این مراسم درباره اهمیت مسجد در اسلام اظهار داشت: قرآن تاکید اهل مسجد باید خدا ترس باشد و اولیای مسجد و افرادی  که به مسجد خدمت می‌کنند پرهیزگار باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: قرآن تاکید دارد که وقتی به مسجد می‌رویم خود را آراسته کنیم و این آرایش در دو حوزه آرایش ظاهری و باطنی است.

سادات مزنگی افزود: وقتی به مسجد می‌رویم باید لباس‌های معطر و تمیز داشته باشد و فردی مسجدی باید آراسته باشد و این آراستگی در ابعاد معنوی نیز باید مورد توجه باشد.

مربی حلقه‎های صالحین شهرستان گرگان یادآور شد: اخلاق نیک و پسندیده از ویژگی‌های فرد مسجدی است و امام حسن مجتبی(ع) وقتی به مسجد می‌رفت لباس‌های تمیز و مرتب به تن داشت و می‌گفت خدا زینب است و زیبایی را دوست دارد.

سادات مزنگی افزود: شهید مطهری نیز به این گونه بود و در هنگام خواندن نماز صبح یا شب لباس زیبا بر تن می‌کرد و عبا و عمامه گذاشت.

وی یادآور شد: افرادی که به دنبال تخریب مسجد هستند خداوند  در قرآن می فرماید آنها ظالم‌ترین انسان‌ها هستند چرا که مسجد مرکز توحید است و افرادی که مانع ورود مسلمیم به چنین فضای ارزشی و با قداستی می‌شوند در حق مسلمین خیانت کردند.

مربی حلقه‎های صالحین شهرستان گرگان ادامه داد: دشمنان اسلام به دنبال این هستند که بین مسلمانان و مسجد فاصله ایجاد شود چرا که آنها از وحدت و هماهنگی مسلمانان وحشت دارند.

سادات مزنگی افزود: افرادی که به مسجد می‌روند در برابر گناهان بیمه می‌شوند و امروز باید عمران و آبادی مساجد چه در ابعاد انسان‌سازی و چه توسعه فضای فرهنگی و معنوی مسجد مورد توجه باشد.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید افرادی که به روز آخرت ایمان دارند در دل ترس از خدا دارند و نماز اقامه می‌کنند و از غیر خدا ترسی ندارند باید به دنبال آبادی و عمران مسجد باشند.

مربی حلقه‎های صالحین شهرستان گرگان افزود: شهدای مدافع حرم همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس تربیت یافتگان مساجد هستند و شهدایی مانند شهید حججی برای اسلام و دفاع از این مکتب سر خود را تقدیم کردند.

سادات مزنگی گفت: برخی گلایه‌ها شندیده می‌شود که چرا نوجوانان و جوانان در مساجد به دنبال بحث‌های سیاسی هستند و باید گفت مسجد کانون سیاست است و در بدو اسلام لشکرهای اسلام در کانون مساجد شکل می‌گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه