English

قوانین راهنمایی و رانندگی شامل دوچرخه هم می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت:‌ قوانین راهنمایی و رانندگی شامل دوچرخه هم به عنوان یک وسیله نقلیه غیر موتوری می‌شود.

قوانین راهنمایی و رانندگی شامل دوچرخه هم می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، سرهنگ محمدرضا محمدی با بیان اینکه مسئولان دستگاه های دولتی با هدف کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت شهروندان را به استفاده از دوچرخه ترغیب و تشویق می‌کنند، اظهار داشت: استفاده از دوچرخه برای حفظ سلامتی شهروندان مفید است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اغلب استفاده کنندگان از دوچرخه از قوانین راندن این وسیله نقلیه اطلاع ندارند، تصریح کرد:‌ بعضی از دوچرخه سوارها به اشتباه خودشان را عابر پیاده تصور می کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه قوانینی که در آئین نامه راهنمایی و رانندگی برای وسایل نقلیه موتوری وضع شده است شامل این وسیله نقلیه غیر موتوری نیز می شود، خاطرنشان کرد:‌ دوچرخه سواران هنگام استفاده از دوچرخه باید مجهز به کلاه ایمنی باشند و سوار کردن اشخاص روی دوچرخه ممنوع است مگر با داشتن زین اضافی استاندارد که بر روی دوچرخه نصب شده باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه برابر ماده 169 آیین نامه راهنمایی و رانندگی راندن دوچرخه در هنگام لغزنده بودن راه ها ممنوع است، اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد در حالی که سوار بر دوچرخه است به وسایل نقلیه در حال حرکت تکیه کند و آنها را وسیله حرکت خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه سواران باید از حرکت در در نقاط کور وسایل نقلیه موتوری ها در هنگام گردش خودداری کنند، تصریح کرد:‌ دوچرخه سواران در هنگام تاریکی هوا بدون چراغ جلو و عقب، شبرنگ دوچرخه سواری نکنند.

سرهنگ محمدی با تاکید بر اینکه دوچرخه سواران باید از مسیر ویژه ای که برای آنان تعریف شده است عبور نمایند و در صورت نبود چنین مسیری به طور کامل از سمت راه و هم سو با جریان ترافیک حرکت کنند و از عبور در بزرگراهها و محل هایی که سرعت وسایل نقلیه بالاست خودداری کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به تمایل شهروندان به استفاده از دوچرخه زیر ساخت های مناسب برای این امر باید در استان تعریف شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه