English

استاندار گیلان گیلان اعلام کرد:

افتتاح ۱۱۷۴ پروژه عمرانی در هفته دولت

استاندار گیلان گفت: امسال در گیلان در هفته دولت 1174 پروژه عمرانی با اعتبار 1226 میلیارد تومانی در بخشهای مختلف مورد افتتاح و بهره برداری قرار می‌گیرد.

افتتاح ۱۱۷۴ پروژه عمرانی در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمدعلی نجفی در نشست خبری هفته دولت اظهار کرد: در چهار سال دولت تدبیر و امید بهره های خوبی نصیب استان شد. از جذب اعتبارات ملی و فراملی فرصتهای خوبی نصیب استان تا برخی اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال و... با قوت و استواری ادامه دارد.

وی گفت : در بحث استفاده از فرصتهای اعتباری و تعداد پروژه ها در رده سوم کشور قرار داریم.

نجفی افزود: مردم در انتخاب دولت جدید به شعارها رای دادند و دولت برای به ثمر رسیدن این شعار برنامه دارد و ما هم باید در تحقق ان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: شعار هفته دولت امسال، "تدبیر و امید و اشتغال" نام گذاری شده است و انصافا تلاش کردیم اشتغالزایی داشته باشیم.

استاندارگیلان با بیان اینکه در شروع کار دولت گیلان جزو 5 استان بیکار کشور بود  و با 15 و 6 دهم درصد بیکاری بود خاطر نشان کرد:  در طی چهار سال گذشته با فعال بودن بخش های مختلف استان در کشاورزی و صنعت و بنادر و گردشگری و.. . توانستیم هر ساله تا یک و دو دهم درصد نرخ بیکاری را کاهش دهیم و تا پایان سال 95 توانستیم 11 و 3 دهم درصد نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم.

نجفی ادامه داد: در فضای کسب و کار در چهار سال گذشته مقام اول کشور را داشتیم و وجود فصای همدلی و آرامش در استان بین مردم و مسئولین این فضا را ایجاد کرد.

استاندار گیلان ادامه داد:ما در جذب سرمایه گذاری خارجی از 1500 میلیارد به 5 هزار میلیارد رسیدیم.

نجفی تصریح کرد: در منطقه آزاد که بخش فراموش شده در کشور بود الان رتبه اول در بخش گردشگری و رتبه اول در جذب سرمایه گذاری را کسب کرده است.

استاندار گیلان گفت:  اگر بندر کاسپین در منطقه آزادانزلی ایجاد نمی شد جزو پایین ترین ظرفیت بنادر حاشیه دریای خزر بودیم و این بندر در آینده جزو بنادر قوی کشور می شود.

وی بابیان اینکه در سالهای گذشته فرش استان با برند قم عرضه می‌شد اضافه کرد: در بخش توسعه صنعت فرش امسال اولین برند فرش استان را با نام سوسن چلچراغ معرفی خواهیم کرد.

استاندار با اشاره به اینکه در بخش تفاهم بین اقوام در استان زبانزد کشور هستیم افزود: اهل تسنن و شیعه اصلا جدایی بینشان وجود ندارد و این شرایط باید با وحدت و دوستی ادامه داشته باشدو در همین راستا اولین بخشدار اهل تسنن در گیلان جذب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه