English

برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی به میزبانی کرمانشاه

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی با عنوان «دروازه قافله عشق» در استان خبر داد.

برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی به میزبانی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، پریسا محمدی بابیان اینکه این کنگره در دو بخش شعر عاشورایی و بخش ویژه برگزار می‌شود گفت: استان کرمانشاه به استانی که هرساله افتخار میزبانی زوار و عاشقان اباعبدالله را داشته و افتخار برگزاری این کنگره را دارد.

وی اشاره‌ای نیز به قدمت کرمانشاه ازنظر شعر آیینی داشت و گفت: کرمانشاه ازنظر شعر آیینی نیز دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و در دوره معاصر شاعران جوان از توانمندی را در خود پرورش داده است و همین موضوع ما را به فکر برگزاری این کنگره در سطح ملی واداشت.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) ویاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی –عاشورایی، شناسایی شاعران جوان شعر آیینی و ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن عنوان کرد.

محمدی گفت: شاعران بدون محدودیت سنی می‌توانند در این کنگره شرکت کنند و ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع بوده و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلاً چاپ‌شده باشند در بخش اصلی و ویژه هر شاعر می‌تواند ۳ اثر ارسال کند و در بخش اصلی به تفکیک زبان ۵ نفر و در بخش ویژه نیز ۵ نفر انتخاب می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه