English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

بهره برداری از ۳۳ پروژه دریایی و بندری هرمزگان در هفته دولت

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بهره برداری و افتتاح 33 پروژه دریایی و بندری با اعتبار یکهزار و 830 میلیارد ریال در هفته دولت امسال خبر داد.

بهره برداری از 33  پروژه دریایی و بندری هرمزگان در هفته دولت

‌به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ‌"اله مراد عفیفی پور" در نشستی با مدیران بندر شهید رجایی اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته دولت سال 96، پروژه های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش های سرمایه گذاری، عمرانی، فنی، بندری و دریایی آماده بهره برداری شده است.

وی مجموع هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه ها را مبلغی قریب به 1830 میلیارد ریال اعلام کرد  و گفت: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه ها به طور عمده از محل منابع داخلی سازمان بنادر و تعدادی از آنها نیز از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین شده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن برشمردن پنج پروژه‌ سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران خاطرنشان کرد: نصب و راه اندازی یک دستگاه آب شیرین کن، تعمیرگاه مرکزی و موتورپول تجهیزات، ساخت دو پایانه نگهداری فرآورده های نفتی و یک پایانه لجستیک کالا و کانتینر از جمله مهم ترین پروژه‌های بندر شهید رجایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و اشتغالزایی مستقیم برای 285 نفر، فراهم نموده است‌.

عفیفی پور همچنین با تشریح پروژه‌های دیگر آماده افتتاح در بندر شهید رجایی اضافه کرد: تعمیرات اساسی خطوط 2 و 7 ریلی محوطه داخلی بندر، تامین شناورهای خدماتی و امداد و نجات دریایی و پاکسازی پای اسکله ها به منظور تامین عمق مناسب و افزایش ظرفیت از جمله طرح های قابل افتتاح برای هفته دولت سال 96 است.

اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 550 نفر

وی در ادامه خارج سازی سه فروند مغروقه در نزدیکی جزیره لاوان، دهانه ورودی بندر شهید باهنر و ساحل سورو و همچنین تعمیرات اساسی و بهسازی سیستم کنترل ترافیک دریایی(VTS) خلیج فارس را از دیگر پروژه های دریایی و بندری قابل افتتاح در حوزه دریایی و بندری این استان برشمرد که علاوه بر افزایش ظرفیت عملیاتی، ارتقاء ایمنی در آب های تحت پوشش را نیز به همراه خواهد داشت.

عفیفی پور در پایان اظهار داشت: بهره برداری از این پروژه ها علاوه بر توسعه زیرساخت ها و ایجاد ظرفیت های جدید در بنادر استان، برای جمعیتی بالغ بر 550 نفر نیز اشتغالزایی مستقیم به دنبال داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه