English

عیار کاندیداهای شهرداری بندرعباس در گفت و گو با فیصل دانش؛

علم بدون تجربه یا تجربه بدون علم؟

شورای پنجم بندرعباس برای قبولی در آزمون بزرگ " انتخاب شهردار" نیازمند معیار هایی کلیدی و واحد است. اما آنچه در گفتگو با یک عضو منتخب شورا بیان شد؛ اینطور به نظر میرسد که شورا در برنامه ریزی و بررسی های خود به معیار و اشل واحدی نرسیده و رقابت میان عیار علم و تجربه ی گزینه های مطرح شده تصدی شهرداری است، طیفی که باتجربه بودند اما بدون برنامه علمی و طیفی دیگر؛ گزینه های علمی بدون تجربه.

علم بدون تجربه یا تجربه بدون علم؟

فیصل دانش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، در خصوص روند برگزاری جلسات شورای پنجم با گزینه های مطرح شده برای شهرداری بندرعباس گفت: براساس تصمیم شورا باید برای هر یک از کاندیداها برنامه درست و قانونمندی گذاشته می شد تا این شائبه که شهردار مورد نظر شورا از قبل معلوم است، در ذهن مردم و یا در فضای مجازی ایجاد نشود که برهمین اساس نیز جدول زمانبندی مشخصی برای نامزدها در نظر گرفته شد و زمان یکسانی برای ارائه برنامه در اختیار آنان قرار داده شد.

وی با اشاره به این موضوع که در مجموع یازده کاندیدا از سوی اعضاء شورا معرفی شد که چهار نفر به دلایل مختلف انصراف دادند، تصریح کرد: دو نفر از کاندیداها که از سوی یک عضو شورا انتخاب شده بودند دلایل انصراف خود را عدم هماهنگی عضو معرف اعلام کردند، یک هم نفر دارای پست اداری بود که ترجیح داد در مسئولیت خود باقی بماند و نفر چهارم نیز شاید احساس می کرد توان رقابت با دیگر کاندیداها را نداشته باشد، انصراف خود را اعلام کرد که البته نمی توان به طور قطعی در این باره قضاوت کرد.

وی اظهار داشت: هفت نفر از کاندیداها که تصمیم به ادامه رقابت گرفته بودند، با توجه به وقت یکسانی که در اختیار داشتند به بیان برنامه های خود پرداختند که آخرین برنامه ارائه شده از سوی عباس امینی زاده بود و بیشترین پرسش های اعضاء شورا در خصوص عملکرد چهارساله و برنامه های آتی وی بود.

دانش در خصوص سطح برنامه های ارائه شده از سوی گزینه های تصدی شهرداری اظهار داشت: کاندیداها در دو طیف متفاوت به ارائه برنامه های خود پرداختند، یک طیف افرادی که تجربه شهرداری داشتند و طیفی که از نظر علمی پربار بودند اما فاقد تجربه شهرداری بودند. البته به نظر بنده هر دو عامل مهم است چرا که علم بدون تجربه مشکلاتی را سبب می شود. وی اضافه کرد: یکسری از برنامه های ارائه شده در عمل امکان اجرایی نداشت و یکسری از کاندیداها که تجربه داشتند، نتوانستند برنامه های خود را به صورت علمی بیان کنند.

این عضو منتخب پارلمان پنجم در پاسخ به اینکه؛ آیا در صورت عدم تایید افراد دانشگاهی در مسند شهرداری، از آنان به عنوان ظرفیت های علمی و مشاوره ای در شهرداری استفاده خواهد شد یا خیر؟ اینگونه بیان داشت: صد درصد از نظرات این افراد در شهرداری و یا شورای شهر استفاده خواهیم کرد. چرا که همه آن ها افرادی برجسته بودند که هر کدام ایده ها و نظرات تخصصی و مرتبط با حوزه های مختلف عمرانی، محیط زیست، مالی و ... داشتند که می توانند گزینه های مقبولی برای مشاوره حتی برای اعضاء شورا باشند و شورا را در تحقق مطالبات مردم یاری کنند.

چهارشنبه سرنوشت ساز برای کرسی شهردار

دانش در خصوص معیارهای کلیدی اعضاء پارلمان پنجم برای انتخاب شهردار، گفت: من اعتقاد داشتم شورا قبل از ورود به برنامه ای که اجرا شد، یک معیار و اشلی را برای انتخاب شهردار تعریف کند تا آن معیار خاص به عنوان عیارسنج انتخاب شهردار می بود. اما این مسئله محقق نشد و گزینه‌های احتمالی مطرح شده از سوی منتخبین با یکدیگر همپوشانی نداشتند که در نهایت هریک از اعضاء نیز بر اساس شاخص‌ها و معیارهای خود انتخاب خواهد کرد.

وی در پایان افزود: اعضاء پارلمان پنجم فرصت دارند تا روز چهارشنبه هفته جاری (یکم شهریور ماه) با بررسی برنامه های ارائه شده از سوی گزینه های مطرح شده، اصلح ترین را به عنوان شهردار انتخاب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه