English

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان

نماز جماعت در ۶۰۰ مسجد گلستان برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری نماز جماعت در ۶۰۰ مسجد گلستان خبر داد و گفت: گلستان به ۱۰۰ الی ۱۲۰ مسجد جدید نیاز دارد.

نماز جماعت در ۶۰۰ مسجد گلستان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد نام‌گذاری شده است و در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی، منبر کهن و امکانات مسجد توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.

وی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات ایران در اجلاس وزیران خارجه در تهران پیشنهادی مطرح کرد و این روز، به نام روز مسجد نام‌گذاری شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: مسلمانان هوشیاری به خرج دادند و این روز را به نام روز جهانی مساجد نام‌گذاری کردند تا از این پایگاه معنوی به‌عنوان مکان اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه با اشاره به آمار مساجد گلستان اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۲۳۱ مسجد ویژه برادران اهل سنت، ۹۵۰ تشیع و ۵۰۰ مکان مذهبی ازجمله حسینیه، فاطمیه، امامزاده و بقاع در استان گلستان موجود است.

ولی نژاد به بحث آموزش در مساجد اشاره کرد و افزود: آموزش از اولویت‌های کاری مساجد است که در برنامه‌های آموزشی مدون دست‌اندرکاران، هیئت‌امنای مساجد، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و هیئت مذهبی دیده‌شده است.

وی در خصوص موضوعات آموزشی گفت: متولیان حوزه مساجد در این دوره‌های آموزشی شیوه مردم‌داری، استفاده از مکان‌های مذهبی، رفتار با جوانان و نوجوانان و ابعاد اجتماعی را آموزش می‌بینند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: این آموزش‌ها توسط ادارات متولی شامل سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وی از برگزاری آموزش برای عموم مردم در مساجد خبر داد و افزود: این آموزش‌ها در قالب‌های گفتمان دینی، کرسی آزاداندیشی و پاسخ به شبهات دینی انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه تداخل و موازی کاری در حوزه مسجد رخ نمی‌دهد، افزود: استان گلستان نزدیک به یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و باوجود دو هزار و ۳۰۰

که قریب ۲۳۰۰ مسجد در گلستان موجود است و به ازای هر هزار نفر در گلستان یک مسجد داریم که پراکنش آن در سطح خوبی است و از حد استاندارد جلو هستیم.

ولی نژاد در ادامه افزود: متأسفانه در توزیع مسجد اتفاق خوبی نیفتاده است و ایراد وجود دارد و اشکال در این است که مساجد نزدیک به هم ساخته‌شده است و زمین‌های توزیع‌شده در جهت توسعه شهرها، شهرک‌ها و روستاها، برای ساخت مسجد پیش‌بینی‌نشده است درحالی‌که مصوبه شورای فرهنگ عمومی در ساخت روستاها یا شهرک پیوست فرهنگی است که باید ساخت مسجد در آن دیده شود و وقتی اماکن مسکونی ساخته می‌شوند مسجد نیز پیش‌بینی شود.

گلستان نیازمند ۱۲۰ مسجد جدید است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بابیان این جمله که ۱۰۰ الی ۱۲۰ مسجد در گلستان نیاز است تا نیاز مسجد استان مرتفع شود، افزود: استان مطلوبی در حوزه مسجد هستیم و باید این خلأ با کمک مسئولین، خیرین، مردم، دولت و دستگاه‌ها حل شود.

وی بیان کرد: توسعه شهرک‌ها و شهرها موجب این اشکال شده است که شهرداری‌ها باید توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد این نقیصه فنی نشویم.

این مقام استانی در ادامه بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نظارت خوبی در حوزه مساجد دارد، افزود: خیلی از مشکلات مساجد حل‌شده است و شکایت به مساجد یک درصد شده است.

ولی نژاد گفت: در فصول سال آموزش‌های زیادی برای مساجد داریم و در تابستان ۵۰ درصد آموزش و در رمضان ۹۰ در صد در مساجد برنامه‌های آموزشی داریم.

وی اظهار کرد: در طول سال بیش از ۷۰ درصد مساجد گلستان از آموزش برخوردار هستند و شاهد رشد روزمره آموزش در حوزه مساجد هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: ۲۱۰ روستای گلستان دارای امام جماعت ثابت و ۷۰ درصد دارای روحانی جوان است و روحانیون جوان اگرچه دارای نشاط هستند ولی روحانیون پیر دارای تجربه‌اند.

وی با تشکر از علمای اهل سنت کرد: در همه مساجد اهل سنت علمای بومی داریم که نماز جماعت را به‌موقع می‌خوانند.

ولی نژاد گفت: در تشیع در بحث اقامه نماز عقب‌ماندگی داریم و در حال حاضر در حال نزدیک شدن به سطح مطلوب هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه