English

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان خبر داد:

۵۷۰ طرح مرمتی در پهنه استان اصفهان عملیاتی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان از آغاز عملیات مرمت ۵۷۰ اثر تاریخی در استان اصفهان تا پایان مرداد ۱۳۹۶ خبر داد.

۵۷۰ طرح مرمتی در پهنه استان اصفهان عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فریدون الهیاری اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا پایان مرداد ماه جاری با جذب اعتباری معادل سیصد و پنجاه‌وپنج میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی، عملیات مرمت بیش از 570 اثر تاریخی در سطح استان توسط ادارۀ کل میراث فرهنگی استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: با توجه به وجود بیش از 22 هزار اثر تاریخی در استان پهناور اصفهان و پس از شناسایی آثاری که نیاز به مرمت اساسی دارند هم‌اکنون و در یک اقدام ویژه، کارگاه‌های مرمت آثار تاریخی در تمامی 24 شهرستان استان فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان اداره کل، کارگاه‌های مرمت آثار ارزشمند تاریخی حتی در برخی روستاهای گردشگری استان نیز فعال شده‌اند.

وی به سایر طرح‌های مرمتی میراث فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: طرح‌های مرمت اضطراری ادارۀ کل میراث فرهنگی استان هم‌اینک با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده توسط سایر تیم‌های مرمتی ادارۀ کل در سطح استان صورت می‌پذیرد به گونه‌هایی که هم‌اکنون ده‌ها طرح مرمت اضطراری جدای از طرح‌های مرمتی یاد شده  در بناهای تاریخی استان اصفهان در حال اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه