English

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس:

روز جهانی مسجد پیشنهاد ایران بود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: جمهوری اسلامی در اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی پیشنهاد داد که روز به آتش‌کشیده شدن مسجدالاقصی به‌ عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شود که در آن جلسه، تصویب شد.

روز جهانی مسجد پیشنهاد ایران بود

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس امروز، ۳۰ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت‌ مساجد در این استان پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی در اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی پیشنهاد داد که روز به آتش‌کشیده شدن مسجدالاقصی به‌دست صهیونیست‌ها به‌عنوان روز جهانی مسجد نام گذاری شود که با موافقت شرکت کنندگان در آن جلسه، تصویب شد.

وی به تشریح این حادثه پرداخت و افزود: با توجه به ستیز همیشگی صهیونیست با اسلام و مسجد، در سال ۱۹۶۹، رژیم صهیونیستی اسرائیل بخشی از مسجد الاقصی را به آتش کشید که در این حادثه، منبر تاریخی موجود در این مسجد نیز سوخت و ننگی ابدی برای صهیونیست‌ها برجای ماند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با بیان اینکه هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۰ هزار باب مسجد در کشور وجود داشت که امروز به ۷۲ هزار باب رسیده یعنی به ازاء هر یک هزار و ۴۱ نفر یک مسجد وجود دارد که این تعداد در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی رقم پائینی است.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: در استان فارس ۷ هزار و ۱۲۸ مکان مذهبی وجود دارد که ۵ هزار باب مسجد، هزار و ۱۷۸ امامزاده و یک‌هزار و ۵۰ حسینیه، تکیه، مهدیه و فاطمیه و... است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه