English

حجت‌الاسلام امیدی:

مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه و تجلی گاه وحدت است

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: مسجد محل تبادل اخبار، بحث و گفت وگو درباره آنها، جهت گیری و روشن شدن افکار عمومی است.

مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه و تجلی گاه وحدت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، حجت‌السلام حسین امیدی سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مسجد گفت: مسجد، به عنوان نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ ، کارکردهای اجتماعی خاصی داشته است.

امیدی با بیان اینکه مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه است تصریح کرد: حضور نمازگزاران در مسجد، امید دشمنان اسلام را به ناامیدی مبدل می‌سازد.

به گفته وی در صدر اسلام نیز حضور مردم مسلمان هنگام نماز در مسجد، نشانه قدرت اسلام بود و توانایی مسلمانان را در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و نظامی اثبات می‌کرد و امروزه هم مسجد، همواره نقش وحدت‌آفرینی را در جامعه اسلامی ایفا کرده است.

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان فارس خاطر نشان کرد:  مسجد، می‌تواند به بهترین پایگاه انقلاب و مرکز نشر آموزه‌های اسلامی، محل وحدت نیروهای انقلابی و سازماندهی حرکت‌های انقلابی تبدیل شود.

به عقیده او، انسانی که به مسجد پیوست، ضمن اقامه یکی از بزرگ‌ترین معروف‌ها، از منکرها دوری می‌کند و می‌کوشد خود را به گناهان آلوده نسازد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس ادامه داد : هرساله برنامه‌های متنوعی درکانونهای فرهنگی هنری مساجد فارس به همین مناسبت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امیدی، برگزاری جلسات سخنرانی در مساجد، برگزاری همایش مسجد و خانواده ویژه اعضای خواهر کانونهای فرهنگی هنری مساجد شیراز، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع  مسجد و گرامیداشت هفته مساجد، برگزاری مسابقات پیامکی وکتابخوانی، ارسال پیامک، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مسجد و معماری آن ، تکریم و تجلیل از اصحاب مساجد شامل امام جماعت، مدیر کانون ، فرمانده پایگاه ، هیئت امنا ،خادم مسجد ،مکبر برتر، و غبار روبی و عطر افشانی مساجد، دیداراعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد با امام جمعه شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌هایی دانست که در این هفته برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه