English

با حضور مسوولان کشوری پدافند غیر عامل:

مانور قطعی برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی سنندج برگزار شد

به منظور ارزیابی آمادگی و شناسایی نقاط قوت و ضعف، مانور سراسری قطعی برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان کردستان برگزار شد.

مانور قطعی برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، این مانور با حضور سردار غلامعلی حیدری، معاون بسیج و امور استان‌های پدافند غیرعامل و مجتبی مولوی، معاون اداره کل پدافند غیر عامل وزارت کشور و مسئولان استانی شورای پدافند غیر عامل استانداری برگزار شد.

رئیس کارگروه آب و انرژی شورای پدافند غیر عامل در این مانور عنوان کرد: براساس مصوبه هیأت وزیران و سازمان پدافند غیر عامل کشور همه دستگاه‌های اجرایی باید به ژنراتورهای برق اضطراری مجهز شوند تا در زمان بحران و اضطرار بتوانند نیاز خود در زمینه انرژی برق برآورده سازند.

نجفیان افزود: در سال‌های اخیر هر ساله مانورهای قطعی برق به منظور ارزیابی دستگاه‌ها و ادارات حساس استان در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی انجام شده است و به نظر می‌رسد امسال به نسبت سال‌های گذشته نتایج بهتری حاصل شده و آمادگی سازمان‌ها بیشتر شده است.

وی  تأکید کرد: انرژی نو یکی از راه‌های مناسب برای تأمین برق اضطراری در ادارات و دستگاه‌های اجرایی است و با هزینه پایین‌تر می‌توان با نصب انرژی خورشیدی قسمتی از انرژی موردنیاز ضروری ساختمان برای شرایط اضطراری و غیرعادی را تأمین کرد و در ظرف سه سال اخیر چند اداره در سطح استان اقدام به نصب سلول‌های انرژی خورشیدی کرده‌اند.

مدیرکل توزیع شرکت نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه شرایط طبیعی و جغرافیایی کشور و همچنین اوضاع حساس امنیتی منطقه، نیاز به رعایت اصول پدافند غیرعامل برای همه دستگاه‌های اجرایی را ضروری کرده است، تأکید کرد: تکالیف دستگاه‌های خدمت رسان به ویژه کارگروه آب و انرژی برای پیاده سازی اصول پدافند غیر عامل و حراست از تأسیسات مهم و حیاتی خود سنگین‌تر است و باید آمادگی لازم برای شرایط غیر عادی برای تأمین و فوری خدمات موردنیاز از جمله آب و برق و انرژی را داشته باشند.

در ادامه معاون بسیج و امور استان‌های پدافند غیر عامل به لزوم تأمین امنیت سایبری اشاره کرد و گفت: از آنجا که تهدیدات فناوری مهمترین تهدید جامعه امروز است در راستای مقابله با این تهدید باید پدافند تخصصی در دستور کار قرار گیرد.

غلامعلی حیدری، پدافند غیرعامل را یکی از موارد موردتوجه و تأکیدجدی مقام معظم رهبری دانست و بر لزوم تخصیص درصدی از بودجه ادارات و دستگاه های اجرایی به این موضوع تأکید کرد.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان باید تاب آوری در برابر تنش‌ها و مخاطرات را افزایش دهند و یک شهر زمانی به طور کامل تاب آور محسوب می شود که تمام شاخص‌ها، مولفه‌ها، ابعاد تاب آوری در آن شهر در وضعیت بهتر در حال رشد و ارتقا قرار گیرد.

معاون اداره کل پدافند غیرعامل وزارت کشور نیز در این جلسه، هماهنگ سازی و گفتمان سازی و الزامی کردن قانون پدافند غیرعامل در حوزه‌های تخصصی را از رویکردهای اجرای پدافند غیرعامل دانست و گفت: مصون سازی پدافند غیرعامل و تهدیدشناسی دستگاه‌های اجرایی استان و شناسایی آسیب پذیری دارایی‌های استان باید در دستور کار شورای پدافند غیرعامل استانداری قرارگیرد.

وی با بیان اینکه استان کردستان از استان‌های موفق در پیاده‌سازی پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: چند منظوره سازی احداث تاسیسات و  اماکن، فرهنگ سازی و آموزش از عوامل فرهنگ سازی و نهادینه شدن پدافند غیرعامل در لایه‌های مختلف اجتماع است و باید موردتوجه قرار گیرد.

در مانور قطعی برق، برق چند دستگاه واحد خدمت رسان از جمله فرمانداری، اداره کل راه و شهرسازی، یک پمپاژ آب و یک جایگاه سوخت قطع شد و آمادگی این دستگاه‌ها برای تأمین برق مورد ارزیابی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه