English

مدیرکل بازرسی گلستان

حق جلسات برخی شوراهای گلستان با اعتبارات چندین اداره کل برابر است

مدیرکل بازرسی استان گلستان با بیان اینکه حق جلسات برخی از شوراهای اسلامی در استان گلستان با اعتبارات چندین اداره کل برابر است بر ضابطه مند شدن حق جلسات تاکید کرد.

حق جلسات برخی شوراهای گلستان با اعتبارات چندین اداره کل برابر است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‎الاسلام موسی فتوحی عصر یکشنبه در نشست صمیمی با منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان گلستان اظهار کرد: برخی حق جلسات در شوراهای اسلامی با چندین اداره کل در استان گلستان برابری می ‎کند.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه حق‎ جلسات ضابطه‎ مندی وجود داشته باشد، افزود: اگر بنا است حق‎ جلسه، جلسات تشکیل نشده گرفته شود اینها در حوزه مالی مشکلاتی به وجود می‎ آورد.

مدیرکل بازرسی استان گلستان با بیان اینکه هنوز شاکله برخی شهرهای استان بعد از ۲۰ سال تغییر نکرده است، ادامه داد: همچنان مهم ترین پروژه شهرداری ‎ها جدول ‎گذاری است که این نگاه و رویکرد باید تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در بیش از نیمی از شهرداری های استان  نیروی مازاد وجود دارد، اضافه کرد: طبیعی است که این وضعیت نمی‎ تواند باعث توسعه استان شود.

فتوحی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به توسعه، عمران و پیشرفت در حوزه شهری داریم، متذکر شد: شأن نظام و مردم اقتضاء می‎ کند تا تمام تلاش ‎های خود را برای توسعه و پیشرفت معطوف به مدیریت شهری کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارآمدی نظام تکلیف همه ما است، تصریح کرد: مدیریت شهری در این حوزه بیشترین بار را به دوش می ‎کشد، مردم در بدو ورود به شهر همت نمایندگان خود را در مدیریت شهری ارزیابی می ‎کنند.

مدیرکل بازرسی استان گلستان از منابع انسانی و مالی به عنوان دو ابزار توسعه و پیشرفت یاد و خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خودمان را در حوزه مدیریت شهری به کار بگیریم تا از هر گونه انحراف در این دو ابزار جلوگیری شود.

در انتخاب شهرداران حساس باشید

فتوحی با بیان اینکه باید در تعیین و انتخاب شهردار باید حساسیت وجود داشته باشد، تاکید کرد: انتخاب شهردار باید بر اساس شایسته ‎سالاری، توانمندی، تجارب علمی، مدیریتی و سلامت نفس باشد این موارد باید در سیاست‎های کلان شورا مد نظر قرار بگیرد.

وی گفت: شورا وقتی موفق است که شهردار آن موفق باشد سلامت نفس مهمترین شاخصه است، عدم دخالت مستقیم شورا در امور اجرایی شهردار از مواردی است که باید توجه شود حساسیت در طرح‎ها و لوایح اثرگذار باید منطبق بر قوانین و مقررات باشد.

مدیرکل بازرسی استان گلستان با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از مصوبات با قوانین مغایرت دارد بر لزوم توجه هر چه بیشتر شورائیان در این حوزه تاکید کرد و گفت: ایستادگی در مقابل جریان‎ها، لابی ‎گری‎ها، رد سفارش‎های غیرقانونی باید مورد توجه قرار بگیرد.

فتوحی در خصوص ضرورت شفافیت در گزینش پیمانکاران تاکید کرد: قانون‎گرایی در اعطای معافیت ‎ها، ضابطه ‎مند کردن تشویقی‎ ها، سیاست گزاری اصولی برای پیگیری مطالبات شهرداری از عواملی است که باید آن را با جدیت مورد توجه قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه