English

امام جمعه موقت سنندج:

سود بالای بانکی را قبول نداریم

امام جمعه موقت سنندج گفت: یکی از عوامل اصلی ورشکستگی سرمایه‌داران و تولیدکنندگان در کشور ما تسهیلات 20 درصدی است.

سود بالای بانکی را قبول نداریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ماموستا محمدسعید حسینی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی علمای اهل تسنن و تشیع که با حضور عضو شورای فقهی بانک مرکزی ایران در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، وجود بانک در هر کشوری را نیاز به حرکت در بستر توسعه دانست و اظهار کرد: کشورهای اسلامی بدون بانک اداره نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در ایجاد و بودن بانک به ویژه در بین عمای اسلامی با مشکلات فقهی روبه رو هستیم، اما بدون بانک هیچ کشوری اداره نمی‌شود.

امام جمعه موقت سنندج گفت: آنچه در بانک‌های کشور ما انجام می‌شود، غالبا بانکداری اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه در حضور آیت‌الله نوری همدانی در سفرشان به کردستان شخصا محضرشان اعلام کردم که رباخواری در کشور ما برکت الهی را از بین می‌برد، اذعان کرد: در آن سفر به ایشان گفتم می‌توانید با یک فتوی این مسائل را حل کنید.

حسینی اظهار داشت: در بحث معاملات بانکی علمای اهل سنت اینکه پولی به شخص داده شود و به آن کار اقتصادی را راه اندازی و به توافق دو طرف سود تقسیم شود را قبول دارند و با آن هیچ مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه کارمزد به شرط رضایت طرفین در بین علمای اهل سنت قبول است، گفت: مراحبه را اهل سنت قبول دارند چون فلسفه تجارت بر همین اساس است.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: اوراق مشارکت و سهیم بودن در کارخانه‌ها و سپرده‌گذاری را نیز از دیدگاه اهل سنت درست است، اظهار داشت:  اما سود بالای بانکی را قبول نداریم.

وی اذعان کرد: هر کشور 18 تا 20 درصد به سپرده‌گذار سود داد این کشور اقتصاد ویران خواهد داشت.

به گفته حسینی،  یکی از عوامل اصلی ورشکستگی سرمایه‌داران و تولیدکنندگان در کشور ما همین تسهیلات باسود20 درصدی است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید تعریف مناسبی از پرداخت تسهیلات و دریافت سود این تسهیلات در کشور ما وجود داشته باشد، عنوان کرد: بانک‌ها برخی لفافه‌ها و مشارکه‌ها تصنعی را به اسم بانکداری اسلامی می‌گذارند که واقعا غیرقابل قبول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی