English

در یکساله منتهی به هفته دولت ۹۶؛

افتتاح بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان پروژه های عمرانی آب و فاضلاب استان اصفهان

بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان پروژه های عمرانی آب و فاضلاب استان اصفهان در یکساله منتهی به هفته دولت ۹۶افتتاح شد.

افتتاح بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان پروژه های عمرانی آب و فاضلاب استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، بدون شک توسعه خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در سالهای اخیر بر کسی پوشیده نیست. دسترسی مردم اصفهان در حاشیه کویر و دامنه کوههای زاگرس به خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گوای این مطلب است و این رویکرد همچنان پایدار ادامه دارد به گونه ای که عملکرد یکساله شرکت آبفا استان اصفهان منتهی به هفته دولت (شهریورماه ۱۳۹۶) بیانگر خدمات مطلوب این شرکت به آحاد مردم در سرتاسر استان اصفهان است. از جمله فعالیتهای عمرانی شاخص شرکت در مدت یکسال گذشته به شرح ذیل اعلام می گردد:

1- باحضور وزیر نیرو در آبان ماه سال گذشته طرح آبرسانی به شهر گز با اعتباری معادل ۱۵۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و با اتصال خطوط انتقال به منابع پیلاف آب شرب مردم شهر گز که در شمال استان قرار دارند در تمام فصول به صورت پایدار تأمین شد.

2- در سفر آبان ماه سال گذشته وزیر نیرو احداث تصفیه خانه آب شهرگلپایگان با اعتبار ۲۴۹میلیارد ریال و تصفیه خانه آب خوانسار با اعتبار ۲۰۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

3- در سفر آبان ماه سال ۹۵ وزیر نیرو به اصفهان سامانه خدمات غیرحضوری مشترکین(۱۵۲۲) راه اندازی شد. این مهم با هدف تکریم بهتر ارباب رجوع، حذف کاغذ بازی، کاهش مراحل اداری و سرعت بخشیدن به خدمات شرکت آبفا انجام گرفت.

۴ - در دهه فجر سال ۹۵،  ۶ پروژه در بخش آب و فاضلاب با اعتباری بیش از ۹۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که می توان در این زمینه به موارد ذیل اشاره کرد:

تبدیل هواده سطحی فاز ۲ تصفیه خانه فاضلاب جنوب به هوادهی عمقی،

نصب و راه اندازی آنالیزور مولتی پارامتر تصفیه خانه های بهارستان و جنوب،

اجرای عملیات انتقال آب و ایستگاه های پمپاژ فاضلاب شماره ۱ و ۲ شهرک برق و الکترونیک خمینی شهر،

اجرای عملیات کلکتور فاضلاب خیابان میردامادی جهت حذف ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر دستگرد

بازسازی حوض های ته نشینی اولیه فاز ۳ تصفیه خانه جنوب

احداث شیرخانه های ورودی و خروجی فلمن، ارغوانیه، دینان، قلعه میر، زازران

5- در اردیبهشت سال ۹۶ با حضور مهندس چیت چیان وزیر نیرو در اصفهان شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهرهای ورنامخواست و سده لنجان با ۳۶ میلیارد تومان افتتاح شد.

این درحالیست که از سال ۷۰  تا ابتدای سال ۹۲ حدود ۹۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان لنجان اجرا شد. درحالی که در طول ۳ سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان اجرا شد و بدنبال آن تصفیه خانه فاضلاب سده لنجان از محل مشارکت و سرمایه گذاری شرکت فولادمبارکه در قالب قرارداد بیع متقابل به بهره برداری رسید.

6- در اردیبهشت ماه سال ۹۶ با حضور مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو عملیات اجرایی شبکه فاضلاب زیباشهر و دیزیچه از شهرستان مبارکه آغاز شد. این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی (شرکت فولاد مبارکه) در دستور کار قرار گرفت. عملیات اجرای شبکه فاضلاب زیباشهر به طول ۵۸ کیلومتر منجر به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰ هزار نفر جمعیت مردم این شهرستان از خدمات شبکه فاضلاب می شود و عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهر دیزیچه بالغ بر ۱۰۹ کیلومتر می باشدکه اجرای آن جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می دهد. عملیات اجرای فاضلاب در زیباشهر و دیزیچه جمعاً با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان آغاز شد.

گفتنی است در سال ۷۱ اجرای طرح شبکه فاضلاب شهرستان مبارکه آغاز شد که تا سال ۹۲ حدود ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حالیکه اجرای عملیات شبکه فاضلاب در این شهرستان در دولت یازدهم به ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که بیانگر رشد ۱۲ برابری میانگین اجرای شبکه فاضلاب در ۲۰ سال گذشته در مبارکه است.

 

*در خردادماه سال جاری باحضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار پروژه بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب کلان شهر اصفهان با تخصیص اعتبار از محل تسهیلات فاینانس خارجی ۴۶ میلیون یورو برابر با ۱۷۷ میلیارد تومان با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از تجربه پیمانکاران و مشاوران برجسته بین المللی آغاز شد.

*بهره برداری از پروژه های اجرای شبکه فاضلاب در محلات حاشیه نشین و محروم شهر اصفهان حصه شمالی و جنوبی، شهرک سرو، امام حسین(ع)، جلوان، ارزنان و دارک، و همچنین بهره برداری از پروژه خط انتقال فاضلاب غرب، شمال و شرق اصفهان (پروژه نگین) جمعاً با ۶۸ میلیارد تومان

*بهره برداری از طرح ارتقای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان،

*آغاز عملیات اجرایی پروژه فاضلاب کوشک خمینی شهر از محل تبصره ۳ مشارکت مردمی با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان

* آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب زون شرقی نجف آباد از محل فاینانس داخلی با مبلغ ۵۵ میلیارد تومان

* آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب کهریزسنگ نجف آباد با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان

گفتنی است شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بازه یکساله منتهی به هفته دولت بیش از ۱۸۰ کیلومتر لوله گذاری آب و ۱۴۵ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب با اعتبار ۷۰/۵ میلیارد تومان در شهرهای مختلف استان انجام داده است.

لازم به یادآوری است در بازه یکساله منتهی به هفته دولت سال ۹۶ با اعتباری بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان پروژه های آب و فاضلاب به بهره برداری رسید و نیز در همین بازه با سرمایه گذاری بیش از ۳۹۵ میلیارد تومان اجرای عملیات آب و فاضلاب در نقاط مختلف استان آغاز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه