English

آیت‌الله ایمانی:

حج، عبادتی کاملا ولایی سیاسی است

آیت‌الله ایمانی گفت: حج پیوند با ولایت و امامت و رهبری است و منادی حج، ابراهیم خلیل و بعد از او پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ایشان بوده‌اند.

حج، عبادتی کاملا ولایی سیاسی است

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج در شیراز به اجتماعی بودن حج اشاره کرد گفت: در حرکت اجتماعی بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان جهان در یک ایام معین و حتی روز و ساعت مشخص در یک نقطه معین به نام عرفات اجتماع می‌کنند که اهمیت سیاسی این عمل را نشان می‌دهد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اسلام همه مسلمانان را دعوت کرده که آنها که قدرت دارند، برای حج حرکت کنند و کنار هم باشند و با مسائل و مشکلات هم آشنا شوند تصریح کرد: حج طبعا باید با مناسک ابراهیم خلیل یعنی برائت از مشرکین و کفار همراه باشد که اگر نباشد، حج به یک عمل توخالی و ظاهری تبدیل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس حج را یک فریضه و تکلیف دانست که امام راحل هم نسبت به اجرای آن حساسیت فراوان داشتند و همه مسؤولان و رهبر معظم انقلاب هم نسبت به جریان صحیح آن تلاش می‌کنند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با بیان اینکه حج پیوند با ولایت و امامت و رهبری است؛ چراکه منادی حج، ابراهیم خلیل و بعد از او پیامبر گرامی اسلام بوده‌اند و پس از آن، هرسال امام عصر متولی آن است افزود: طبعا در زمان غیبت و برای ما، ولی امر مسلمین مسؤولیت دارد که ایشان اعزام حجاج و مدیریت این کار را به عهده افراد خاصی قرار داده که باید به نحو احسن انجام دهند.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: ولایی بودن حج را در ارتباط با رهبری و مسأله امامت دانست و تصریح کرد: کدام مسأله امروز برای اصلاح جوامع از مسأله امامت و رهبری مهمتر است؟

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه بلای دنیای امروز مسأله رهبری در جهان است اظهار داشت: آمریکا و اروپا و سایر کشورهای دنیا مشکلشان رهبری است وگرنه مسلمانان که خودشان آماده فداکاری و ازخودگذشتگی هستند. این رهبران ناشایاست هستند که راه مردم را کج و مسیر را به راه غلط منحرف کردند.

به گفته وی، مسأله حج از عباداتی است که آمیخته با سیاست و حکومت‌داری است و نمی‌توان آن را به عنوان یک عمل عبادی صرف نگاه کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه همه عبادت‌ها برای اثربخشی نیاز به تکرار دارند تصریح کرد: تأثیر حج در ساخت و ساز فردی آنقدر موثر و فراوان است که برخلاف دیگر عبادات، یک‌بار در عمر هر فرد، می‌تواند گذشته یک مسلمان را اصلاح و آینده او را بیمه کند که این نشان‌دهنده عظمت حج در حرکت فردی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه