English

وزیر سابق اطلاعات:

برنامه‌ریزی دشمنان برای اجرای طرح سازش

وزیر سابق اطلاعات با پرده‌برداری از طراحی‌های سنگین استکبار ‌برای مقابله با ‌ایران گفت: دشمنان برای اجرای طرح "سازش" برنامه‌ریزی کرده‌اند.‌

برنامه‌ریزی دشمنان برای اجرای طرح سازش

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه لارستان همزمان با سالروز کودتای 28 مرداد سال1332، همایشی با عنوان سرانجام سازش با حضور مردم، مسئولان و بسیجیان شهرستان لارستان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در تالار وحدت شهرستان لارستان برگزار شد.

وزیر سابق اطلاعات در ابتدای سخنان خود با اشاره به تاثیرگذاری و فتوحات مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اظهار داشت: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی خود را متوجه تهدید بزرگی دید که  نمی‌توانست آن را همچون اتحاد جماهیر شوروی با یک طراحی نابود کند به همین دلیل در این 4 دهه پس از پیروزی انقلاب، انواع و اقسام برنامه‌ها را برای از کار انداختن آن به کار گرفت.

وی با بیان اینکه هر کدام از آن برنامه‌ها به تنهایی برای فروپاشی یک نظام کهن با عقبه بزرگ کفایت می‌کرد، گفت: نمونه بارز آن تحمیل جنگ 8 ساله تمام دنیای استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران بود که انقلاب اسلامی با مدیریت‌های حکیمانه و بی‌نظیر امام خمینی(ره) در دهه اول و مقام معظم رهبری در سه دهه بعد از آن تاکنون همه نقشه‌های شوم آنان را خنثی کرده و با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

مصلحی با اشاره به طراحی‌های سنگین استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار، سازش را حربه جدید آنان برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: رفت و آمدهای مکرر هیئت‌‌های اروپایی به ایران در سه چهار سال گذشته و امضای تفاهم نامه‌های مختلف، گواه برنامه‌ریزی دشمنان برای اجرای طرح سازش در ایران است.

 وی افزود: هر چند آمریکا و اروپا بر سر مبارزه با ایران دچار اختلاف سلائقی هستند اما این اختلاف سلیقه موجب تقسیم کاری در بین آنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی شده است.

وزیر سابق اطلاعات با طرح این سئوال که استکبار جهانی با طرح سازش به دنبال چه اهدافی است و سرانجام سازش از دیدگاه آنان باید به کجا ختم شود خاطرنشان کرد: دشمن در بحث سازش به دنبال این است که در چهارموضوع مهم تغییراتی به وجود بیاورد که متاسفانه این تغییرات را امروز می‌توان در برخی از مسئولان و مقامات کشور مشاهده کرد.

مصلحی با اشاره به این 4 تغییر تصریح کرد: تغییر در واژه‌های انقلاب که امام و رهبری برای نظام ترسیم کردند همچون استکبارستیزی، ایثارگری، شهادت طلبی، حمایت از مستضعفین و غیره که تغییر در این واژه‌ها به صورتی حساب شده و با برنامه در دستور کار برخی مسئولین و مقامات رده بالای کشوری قرار گرفته و در سخنان آنان واضح و آشکار است.

وی افزود: تغییر در مقدساتی مانند شهدا، تشییع شهدا و یادواره‌های شهدا و تشریفاتی و کمرنگ کردن این گونه برنامه‌ها در کشور که مصادیق  آن را می‌توان به برگزاری مراسم تشریفاتی برای شهدای منا و همچنین ممانعت و سنگ‌اندازی در برنامه‌های تشییع شهدای گمنام در برخی نقاط کشور دانست.

وزیر سابق اطلاعات بیان کرد: تغییر در نهادها که نمونه بارز آن را می‌توان هجمه بی‌سابقه استکبار خارجی و منافقین داخلی به نهادهایی همچون سپاه،بسیج و شورای نگهبان دانست و آخرین هدف دشمن از طرح سازش، تغییر در شخصیت‌های انقلاب است و امروز مشاهده می‌کنید برخی از شخصیت‌هایی که در گذشته سینه چاک این نظام و انقلاب بودند امروز یا مهره‌هایی خنثی و منفعل هستند که سکوت اختیار کردند  و یا به مهره‌های دشمن در داخل کشور مبدل شدند.

مصلحی وزیر سابق اطلاعات پس از بیان اهداف طرح سازش، ابزار به نتیجه رساندن آن را نفوذ دانست و گفت: بحث نفوذ موضوع جدیدی نیست اما به دلیل تمرکز دشمن بر این موضوع در چند سال گذشته، مقام معظم رهبری به کرات در سخنان خود به این موضوع اشاره کرده و خطر آن را به مردم،نخبگان و مسئولین گوشزد کردند.

وی با تقسیم موضوع نفوذ به  دو بخش نفوذ موردی و نفوذ جریانی بیان کرد: دشمن در بحث نفوذ موردی یا به دنبال ترور فیزیکی و یا به دنبال ترور شخصیتی است که در ترور شخصیتی، دشمن چندین سال یا حتی چند ده سال  بر روی فردی در داخل کار می‌کند تا او را در راس امور قرار دهد و یا نیروی نفوذی در کنار وی قرار داده تا او را از مسیر اصلی منحرف سازد و به دشمن داخلی تبدیل کند که نمونه‌های آن در تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب کم نیست.

مصلحی افزود: دشمن در بحث  نفوذ جریانی به دنبال این هدف است که مردم، نخبگان و مسئولین کشور را در تصمیم‌گیری‌های کلان خود دچار اشتباه محاسباتی کند که برای این کار چند ترفند عملیاتی را به کار می‌گیرد تا به این واسطه، قشر مورد هدف را دچار اشتباه محاسباتی کند که از جمله این ترفندها تهدید کردن، وعده دروغ با مصداق موضوع برجام، اعمال اشتباه محاسباتی، از بین بردن اعتقاد به امدادهای غیبی و القای روح یاس و نامیدی در مردم،مسئولین و نخبگان است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به آیه50 سوره مائده و تفسیر آن به وقایع امروز انقلاب اسلامی گفت: کسانی که این انقلاب و نظام اسلامی را پذیرفته‌اند نباید دل در گرو اروپا و آمریکا ببندند اما از بین این افراد کسانی هستند که مریضند و برای رسیدن به استکبار جهانی از یکدیگر سبقت می‌گیرند و حل همه مشکلات کشور را به ارتباط و دوستی با اروپا و امریکا ربط می‌دهند.

مصلحی در ادامه تفسیر همین آیه بیان کرد: وقتی به آنها گفته می‌شود چرا به سمت دشمن می‌روید در پاسخ می‌گویند می‌ترسیم آنها به ما لطمه بزنند و یا علیه ما جنگ به راه بیاندازند اما وقتی فتح و نصرت خداوند را دیدند، همین افراد از پشیمانی نمی‌دانند چکار کنند.

وی راه مقابله با نفوذ را براساس سخنان مقام معظم رهبری جهاد کبیر دانست و خاطرنشان کرد: جهاد کبیر است که مانع از اعمال نفوذ و اجرای سیاست‌های دشمن در کشور می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه