English

یک زن بشاگردی بر اثر عقرب گزیدگی جان باخت

زن 67 ساله بشاگردی که دچار عقرب گزیدگی شده بود به دلیل گسترش سم و عوارض ناشی از تاخیر در مراجعه به موقع، جان خود را از دست می دهد.

یک زن بشاگردی بر اثر عقرب گزیدگی جان باخت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، این زن 67 ساله که در روستای دهندر شنبه در گافر بشاگرد دچار عقرب گزیدگی شده بود پس از مراجعه به بیمارستان سردشت و تزریق سرم، با نظر کادر درمانی مرخص شده است.

اما به دلیل گسترش سم و عوارض ناشی از تاخیر در مراجعه به موقع، این بیمار علی رغم دریافت سرم ضد عقرب ، جان خود را از دست داد.

در همین رابطه، "غلامعلی جاودان" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضمن ابراز تاسف از فوت برخی از هموطنان به دلیل عقرب گزیدگی اعلام کرد: از تمامی هم استانیهای عزیز، می خواهیم عقرب گزیدگی را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با گزش ، توسط عقرب ، بلافاصله و در کمترین زمان ممکن به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه نمایند .

جاودان با اشاره به اینکه؛ سال 95 بیش از 3000 مورد عقرب گزیدگی در استان ثبت شد که فقط سه مورد فوتی به دنبال داشت، تصریح کرد: هیچکدام از موارد مرگ و میر به دلیل نبود سرم ضد عقرب و کمبود امکانات و تجهیزات و یا نبود پزشک نبوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه ضمن اشاره به آمار بالای عقرب گزیدگی در استان گفت : هر ساله شاهد تعداد بالای عقرب گزیدگی بخصوص در فصول گرم سال در استان هستیم.

تمام پزشکان و پرسنل بهداشتی درمانی ، آمادگی مواجهه با بیمار دچار عقرب گزیدگی را دارند و تمام مراکز درمانی استان ، علی رغم کمبودها و مشکلات دارای سرم ضد عقرب هستند .

جاودان گفت : یکی از معضلات در درمان عقرب گزیدگی عدم توجه کافی بیماران و خانواده ، به فاصله زمانی گزش تا مراجعه به مرکز درمانی و زمان شروع درمان میباشد. بارها از طرق مختلف آموزشهای لازم در این خصوص داده شده است ولی متاسفانه باز ، شاهد مراجعه دیرهنگام بیماران هستیم .

رییس مرکز بهداشت استان گفت : سال گذشته بیش از سه هزار عقرب گزیدگی در استان رخ داد که از این تعداد فقط سه مورد فوتی داشته ایم که از نظر آماری حدود 0.09 درصد میباشد که بسیار پایین است. در سال 96 ؛ در پنج ماه گذشته نیز 1000 مورد عقرب گزیدگی تا کنون ثبت شده که دو مورد فوتی به دنبال داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه