English

شناسنامه بناهای تاریخی استان گیلان تدوین می‌شود

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان از تدوین شناسنامه و تابلوی راهنمای گردشگر برای تمامی آثار شاخص ثبت شده استان خبر داد.

شناسنامه بناهای تاریخی استان گیلان تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، ولی جهانی با اشاره به تعدد آثار تاریخی گیلان و لزوم معرفی آنها به تمامی اقشار جامعه، از تدوین شناسنامه برای تمامی اثار شاخص ثبت شده استان به همراه تابلوی راهنمای گردشگری خبر داد و گفت: تاکنون برای 20 اثر تاریخی گیلان شناسنامه اثر تهیه شده و آماده نصب بر روی آثار تاریخی می باشد.

وی با بیان اینکه میراث ملموس و نا ملموس فرهنگی در هر تمامی نقاط گیلان با استقبال گردشگران مواجه است، اذعان نمود: نصب تابلوی راهنمای گردشگری راهکاری برای توسعه فرهنگی محسوب می شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، صیانت از میراث فرهنگی را  مهم و همگانی دانست و افزود: مشارکت جویی اجتماعی و هم افزایی جمعی لازمه اصلی  انتقال داشته های امروز به نسل های فرداست.

این مسوول به چاپ و نشر بروشورها و کتابچه‌ های راهنمای گردشگری به همراه لوح فشرده و توزیع آن در جوار ابنیه تاریخی و مسیرهای گردشگری اشاره نمود و تصریح کرد: در جهت گسترش این نوع از اطلاع رسانی ها، تفاهم نامه ای با یکی از موسسات پژوهشی انعقاد گردید تا با اتکا به علم روز و به صورت مشارکتی طرح مذکور به صورت نوین تدوین و به مرحله اجرا رسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه