English

اراضی شیب دار رامسر برای توسعه کشت غرب مازندران مستعد است

مدیر جهاد کشاورزی رامسر گفت: اراضی شیب دار رامسر برای توسعه کشت غرب مازندران مستعد است.

اراضی شیب دار رامسر برای توسعه کشت غرب مازندران مستعد است

به گزارش خبرگزاری موج، فرزاد نوائیان اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال سازمان جهاد کشاورزی برنامه هایی طراحی کرد که یکی از مهم ترین آنها فعال کردن و کمک به واحدهای تولیدی است که به دلیل کمبود نقدینگی غیرفعال بوده و کمتر از ظرفیت تولیدی خود در حال کار هستند و یا واحدهایی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

وی افزود: در این راستا سامانه بهین یاب فعال شده و واحدهای تولیدی که دارای مجوزهای لازم در زمینه های صنایع تبدیلی؛ تکمیلی دام و طیور هستند حمایت می شوند و با فعال کردن این واحدها با استفاده از تسهیلاتی که طراحی شده فعالیت های کشاورزی رونق می گیرد.

وی تصریح کرد: متقاضیان در سامانه ثبت نام کرده و طرح ها بررسی شده و بعد از تصویب در بانک ها با دریافت تسهیلات رونق تولید رخ می دهد.

نوائیان گفت: در راستای تامین بسترهای مناسب مصوباتی در قالب پروژه های تملیکی رامسر و طرح هایی که در آینده در بخش اراضی شیب دار صورت می گیرد، طراحی شده و پس از تخصیص اعتبارات مورد نیاز اجرایی می شود.

وی افزود: در رامسر زمین های مناسبی وجود دارد و به توسعه باغات و اراضی شیب دار جهت بهره وری از زمین های مورد نیاز حمایت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی رامسر اظهار کرد: تامین نقدینگی و افزایش ضریب مکانیزاسیون با اعطای تسهیلات در بخش کشاورزی فراهم بوده و افرادی که در بخش مکانیزاسیون، ماشین آلات و ادوات تمایل به خریداری دارند به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کرده تا ضریب مکانیزاسیون افزایش یافته و با کاهش هزینه ها در بحث تولید مواجه شویم.

وی گفت: جهت گذر از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان، کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف بخش کشاورزی برگزار شده و بر اساس زمان بندی هایی که مدنظر بوده آخرین یافته های تحقیقاتی وارد عرصه تولید می شود.

نواییان تصریح کرد: در توسعه کشاورزی عوامل و مسائل مختلفی در نظر گرفته شود و تامین نقدینگی مورد نیاز برای واحدهای تولیدی که نیازمند نقدینگی هستند باید فراهم شود، قوانین و آئین نامه ها باید بومی سازی شود و در قالب میزان و سطح مالکیت ها در رامسر که عمدتا پایین است اقداماتی صورت گیرد.

این مسوول گفت: حمایت از تولید و عرضه محصولات تولیدی برای بازار مصرف جهت صادرات باید صورت کیرد زیرا افزایش تولیدات شاخص به ویژه در بخش گل و گیاه، مرکبات و گیاهان دارویی ضمن کمک به توان اقتصادی خانوارها زمینه عرضه محصولات کشاورزی را نیز فراهم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی