English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

شایعات آلودگی خاک اصفهان سلامت روانی مردم را تهدید می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در واکنش به این سخن که آلودگی خاک اصفهان سبب شیوع برخی بیماری‌ها شده است، گفت: این موضوع به این عنوان درست نیست و تنها سبب نگرانی مردم می‌شود.

شایعات آلودگی خاک اصفهان سلامت روانی مردم را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، غلامرضا اصغری پیرامون شایعات مطرح‌شده درباره آلودگی خاک اصفهان اظهار داشت: خاک اصفهان با خاک سایر شهرهای کشور تفاوتی ندارد و هرگونه صحبتی در این ارتباط باید به برخی مستندات علمی متکی باشد.

وی افزود: متأسفانه برخی اطلاعات غیرمستند و شایعاتی همچون افزایش آمار ابتلا به سرطان، اصفهان مرکز ام. اس در کشور و یا حتی همین موضوع آلوده بودن خاک اصفهان در فضاهای مجازی و خبری پخش می‌شود که هیچ‌کدام صحت ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: همه کلان‌شهرها مثل اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و تهران شرایطی تقریباً مشابه یکدیگر دارند و معمولاً مباحثی این‌گونه در شهرهایی که تعداد زیادی جمعیت در کنار هم زندگی می‌کنند به وجود می‌آید، اما صحت ندارد.

وی با بیان اینکه این‌گونه شایعات تنها سلامت روانی مردم را تهدید می‌کند، تأکید دارد که فقط مراجع علمی باید در این ارتباط اظهارنظر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر کسی مدعی است باید نمونه آزمایشگاهی انجام شده داشته باشد که نشان دهد نمونه خاک اصفهان با نمونه خاک سایر شهرها متفاوت است و این در حالی است که تاکنون چنین آزمایشی انجام نشده، بنابراین چنین ادعایی فعلاً قابل‌قبول نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه