English

فرماندار آستارا:

خدمات پزشکی قانونی تنها در صدور گواهی فوت خلاصه نمی شود

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به ابعاد مختلف خدمات پزشکی قانونی گفت: وظیفه این سازمان تنها صدور گواهی فوت و دفن خلاصه نمی‌شود

خدمات پزشکی قانونی تنها در صدور گواهی فوت خلاصه نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، یونس رنجکش در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان اظهار داشت: باید شرح وظایف پزشکی قانونی و خدماتی که ارائه می دهند بیشتر برای مردم تبیین شود.

وی اضافه کرد با توجه به ابعاد مختلف خدمات تعریف شده در این سازمان و نیازهایی که در جامعه احساس می‌شود بهره‌مندی بیشتر از این خدمات متناسب با امکانات یک ضرورت است.

فرماندار استارا با اشاره به موقعیتی این شهرستان مرزی و خدماتی که پزشکی قانونی در آن باید ارائه دهد امکانات موجود شهرستان را جوابگوی نیازها ندانست و خواستار توجه بیشتر در تکمیل زیرساخت‌های این حوزه شد.

وی گفت: پزشکی قانونی آستارا نیازمند تجهیزات و امکانات کافی است اما اکنون حتی برای تشریح اجساد نیز باید به شهرستانهای مجاور اعزام شوند.

رنجکش ادامه داد: فرمانداری آستارا آمادگی کامل برای کمک به تکمیل و تجهیز زیرساخت‌ها در حوزه خدمات پزشکی قانونی دارد و در این زمینه مدیریت شهرستان باید تلاش های بیشتری انجام و مطالبات را به طور جدی پیگیر باشد.

دکتر مهدی قربانی ثمین مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان نیز در این دیدار کمبود نیروی انسانی و اعتبارات را مشکل اساسی پزشکی قانونی اعلام کرد و گفت: آستارا به دلیل گردشگر پذیر بودن و وجود دریا که حوادث خاص خود را دارد، از شهرهای مهم استان در بحث پزشکی قانونی می باشد.

وی ضمن تشکر از دغدغه های فرماندار در حوزه پزشکی قانونی افزود: متاسفانه در اکثر شهرستان های گیلان از جمله آستارا فضاهای فیزیکی و امکانات موجود جوابگوی تعداد مراجعات نبوده که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

دکتر قربانی ادامه داد: تمام برنامه ریزی های ما در گیلان در راستای توسعه استان پیش بینی شده که امیدواریم با تحولات چشمگیری که در این زمینه اتفاق خواهد افتاد، شاهد بهبود کیفیت خدمات دهی به شهروندان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه