English

رئیس تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران

طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در کشور اجرا می‌شود

رئیس گروه تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی به عنوان پروژه استراتژیک وزارت نیرو در کشور اجرا می‌شود.

طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی نوری صبح امروز در دومین کارگروه تحقیقات شرکت‌های آب منطقه‌ای شمال شرق کشور اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع تحقیقات همواره بوده و ما در کشور برای رسیدن به توسعه به ابزار تحقیقات نیاز داریم.

وی تصریح کرد: از سال گذشته کمیته تحقیقات راهبردی در شرکت مدیریت منابع ایران آغاز به کار کرده که می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تعیین نقشه راه تحقیقات در کنار مدیریت ارشد شرکت‌ها داشته باشد.

رئیس گروه تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه گروه تحقیقات کاربردی در استان گلستان نیز کار خود را آغاز کرده، گفت: 8 دهم درصد اعتبارات داخلی شرکت‌ها مقرر است که صرف تحقیقات شود و می‌توانیم حتی چالش‌های مالی شرکت‌ها را نیز با اهمیت دادن به موضوع تحقیقات برطرف کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بخش تحقیقات از فاز اجرایی عقب‌تر است و این در حالی است که باید بخش تحقیقات جلوتر از دیگر بخش‌های شرکت و یاری‌رسان بخش مدیریتی باشد.

نوری تصریح کرد: تلاش ما این است که ظرفیت‌سازی را در بخش تحقیقات افزایش دهیم و همچنین گروه تحقیقات کاربردی شرکت‌ها باید در کمیته‌های مختلف شرکت، به ویژه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی حضور داشته باشد.

رئیس گروه تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: شرایط فعلی بخش تحقیقات چندان رضایت‌بخش نیست و اگر همین نگرش حاکم باشد نمی‌توان انتظار نتایج مناسبی داشت.

وی با بیان این که طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی پروژه استراتژیک وزارت نیرو است، گفت: بخش تحقیقات باید به کمک این پروژه بیاید و مشکلات آن را حل کند و این پروژه نیاز به بازنگری دارد.

نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان هم در این جلسه اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته 36 درصد و نسبت به درازمدت 17.5 درصد کاهش بارش را در استان شاهد هستیم.

وی همچنین افزود: مخازن سدهای استان نیز در حال حاضر 49 میلیون مترمکعب معادل 17.5 درصد است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 45 درصد مخازن استان آبگیری شده بود.

نظری تصریح کرد: پتانسیل منابع آبی استان گلستان 2485 میلیون مترمکعب است که 1235 میلیون مترمکعب آن سطحی و 1250 میلیون متر مکعب زیرزمینی است و سرانه آب استان ما 1400 متر مکعب و پایین‌تر از سرانه کشور است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان تصریح کرد: امروزه از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌کنیم و باید در وادی تحقیقات در خصوص عمر کوتاه چاه‌ها، محدودیت منابع آبی و بحران آب و غیره تحقیقات کاربردی ارائه کنیم اما هنوز به باور بحران آب نرسیده‌ایم.

وی افزود: کمیته تحقیقات شرکت از سال 85 تشکیل شد و یکی از مشکلات ما در این بخش کمبود نیروی انسانی و کمبود اعتبارات داریم که باید نیروی انسانی را تقویت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه