English

چابکسواران از ایستگاه هشتم کورس اسبدوانی بندرترکمن گذشتند

هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

چابکسواران از ایستگاه هشتم کورس اسبدوانی بندرترکمن گذشتند

به گزارش خبرگزاری موج، هفته هشتم این رقابت‌ها عصر جمعه در هفت دور هزار و هزار و ۵۵۰ متری برگزار شد که در پایان حدود 83 میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا پنج ساله از نژاد ترکمن به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یاسر جرجانی با اسب زومبا از خط پایان گذشت و قربان محمد اودک با اسب کیهان سلیم و عیدمحمد غراوی با اسب دریس خوجه به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه تا چهار ساله با امتیاز ۸ تا ۱۴ که به مسافت هزار متر بود ستار مهرانی با اسب طاهاهورس عنوان اول را به دست آورد و نورمحمد بهادر با اسب فرسام 2 و آرمین آق آتابای با اسب دازقوش مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب فریدا موفق به کسب مقام اول شد و آرمین آق آتابای با اسب آسیکس و آق اویلی بشگرد با اسب اوزان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که قربان محمد اودک با اسب مشکل زودتر از خط پایان عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب مه وش و آرمین آق آتابای با اسب کاپیتان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب اسپرینگ نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب مبارک و عیدمحمد غراوی با اسب المینا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز هشت تا ۱۲ به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آرمین آق آتابای با اسب تامارا موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب ماکان و آق اویلی بشگرد با اسب پرگار به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی نیز اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب تایفون موفق به کسب مقام نخست شد و قربان محمد اودک با اسب آتلانتیک و آق اویلی بشگرد با اسب آتناگل به ترتیب دوم و سوم شدند.

ستار مهرانی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، ستار مهرانی با کسب سه مقام نخست و 24 امتیاز بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، نور محمد بهادر و آرمین آق آتابای هرکدام موفق به کسب یک مقام نخست و دو مقام دومی شدند. قربان محمد اودک یک مقام نخست و یک مقام دومی کسب کرد و  یاسر جرجانی با کسب یک مقام نخست به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است؛ هفته نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه سوم شهریور ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه