English

با ۱۳ رأی قاطع سقائیان‌نژاد ابقا شد

رئیس سنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم گفت: با انجام فرآیندهای مختلف و انتخاب شورایی‌ها، سقائیان‌نژاد با 13 رای قاطع منتخبین به عنوان شهردار قم ابقا شد که امیدواریم این اقدام گامی برای پیشرفت در راستای توسعه متوازن در قم باشد.

با 13 رأی قاطع سقائیان‌نژاد ابقا شد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، عبدالله جلالی طی نشستی با اصحاب رسانه استان قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری انجام شد، با تاکید بر اینکه تعیین و تدوین شاخص‌های انتخاب شهردار در سطح کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: با صرف ساعت‌ها وقت در نتیجه 22 شاخص و 95 زیرشاخص به عنوان چارچوب انتخاب شهردار تدوین و نهایی شد.

وی اضافه کرد: تشریح شاخص‌های انتخاب شهردار به عنوان یک موضوع مهم مطرح است به همین علت باید به صورت گسترده‌تر به این موضوع بپردازیم؛ در راستای تعیین این شاخص‌ها علاوه بر استفاده از بخش‌نامه وزارت کشور، شاخص‌های انتخاب شهردار در شهرهای بزرگ کشور را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

رئیس موقت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شاخص‌های انتخاب شهردار بر اساس روش‌های علمی مورد بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: با این رویکرد می‌توانیم در انتخاب شهردار سوالات جامعه را به صورت شفاف پاسخ دهیم.

وی تعهد به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، داشتن توان مدیریتی شهردار منتخب، تخصص و تجربه در حوزه مدیریت شهری، آشنایی با قوانین و مقررات شورا و شهرداری، شناخت شهر و شهرداری از نظر فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی، داشتن نگاه توسعه محور به قم و تفکر راهبردی و سیستمی را از شاخص‌های مورد نظر انتخاب شهردار دانست و گفت: تفکر اقتصادی و اهتمام نسبت به جذب سرمایه‌گذار، شورامحوری و شوراباوری و مدیریت جهادی به عنوان شاخص‌های شهردار قم باید مورد توجه قرار گیرد.

جلالی با تاکید بر اینکه شهردار قم باید قدرت تحلیل و فن‌بیان مناسبی داشته باشد، مطرح کرد: حسن شهرت و مقبولیت اجتماعی، اولویت‌دادن و توجه به پروژه‌های نیمه تمام، عدالت‌محوری و توجه به مناطق محروم، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بومی‌بودن و استفاده از نیروهای متخصص و متعهد بومی،‌ دارای روحیه ساده‌زیستی، تعامل با مسؤولان و مردم، داشتن شفافیت و انضباط مالی، معتقد به چابک‌سازی و برون‌سپاری و اهتمام جدی نسبت به مباحث فرهنگی، اجتماعی و مذهبی شهر مقدس قم به عنوان دیگر شاخص‌های شهردار مورد توجه بوده است.

عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم انتخاب شهردار را یکی از وظایف اصلی این شورا خواند و گفت: جلسات مختلفی را با شهردار قم برگزار و در این نشست‌ها اصول، مبانی و انتظارات مردم را مطرح کردند تا بتوانند طی یک فرآیند معقول و منطقی انتخاب خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌های مورد نیاز شهر قم در نشست‌های مذکور مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: با انجام فرآیندهای مختلف و انتخاب شورایی‌ها سقائیان‌نژاد با 13 رای قاطع منتخبین به عنوان شهردار مقدس قم ابقا شد که امیدواریم این اقدام گامی برای پیشرفت در راستای توسعه متوازن در قم باشد.

جلالی با تاکید بر اینکه منتخبین دلایل مختلفی برای انتخاب شهردار دارند، اضافه کرد: بر اساس شاخص‌ها، سقائیان‌نژاد توانسته است امتیاز لازم را کسب کند؛ بر اساس ارزیابی‌ها روند پیشرفت و توسعه در قم روبه رشد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: البته برای انتخاب شهردار قم برخی گزینه‌های دیگر نیز مطرح بود اما برای اینکه آنها را بررسی کنیم باید جایگاه آنها نسبت به سقائیان‌نژاد بالاتر باشد یا اینکه جایگاه آن فرد به میزانی بالا نباشد که مسؤولیت شهرداری قم را نپذیرد.

وی اصل ثبات مدیریت موفق را به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های ارزیابی مورد توجه شورای اسلامی شهر قم دانست و تصریح کرد: برنامه‌محور بودن از دلایل انتخاب بوده که این موضوع نیز به عنوان یک از ضروریت‌های مدیریت شهری است.

رئیس سنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم داشتن روحیه انگیزه و خدمت‌گذاری به مردم شهر کریمه اهل بیت(س) را از دیگر دلایل انتخاب سقائیان‌نژاد برشمرد و ادامه داد: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که شورای پنچم با تمام وجود و توان خود در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کند و پاسخ اعتماد مردم را با خدمت صادقانه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی