English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان:

دبیرخانه نادکاپ درکردستان ایجاد شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: در نظام آموزشی ما شیوه‌های آموزشی به گونه‌ای است که نوآوری، ابتکار و حل مسئله را از دانش‌آموز گرفته است.

دبیرخانه نادکاپ درکردستان ایجاد شود

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، سیدجمیل احمدی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه دوره آموزشی و ابتکارات دانش‌آموزی نادکاپ کردستان در سنندج، اظهار کرد: امروز بحث آموزش‌های مهارتی در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر کشوری که  به توسعه دست یافته، توجه ویژه‌ای به این دست آموزش‌ها داشته است.

وی گفت: دانشگاه‌های ما در گذشته دانشگاه‌های آموزش‌محور و پژوهش‌محور بودند ولی امروز بحث دانشگاه‌های کارآفرین محور را داریم که از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان اظهار کرد: باید در این دانشگاه‌ها افراد کارآفرینی تربیت شوند که بتوانند با ایده و کارآفرینی مشکل بیکاری را در کشور سامان دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به این موضوع به صورت بنیادی بپردازیم خواهیم دید که نادکاپ کلمه بسیار با مصمایی است که نوآوری، ابتکار به عنوان مقوله‌های مهمی که امروز متاسفانه نظام آموزش و پرورش در کشور ما از آن غافل شده است در دل این کلمه وجود دارد.

احمدی اذعان کرد: در مدارس ما متاسفانه شیوه‌های آموزشی به گونه‌ای است که نوآوری، ابتکار و حل مسئله را از دانش‌آموز گرفته است.

وی افزود: مسائلی مثل کنکور دانش‌آموزان را به سمت حفظیات مطالب سوق می‌دهد و متاسفانه چیزی به نام ابتکار، خلاقیت، حل مسئه و نوآوری در این نظام حذف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه روش‌های حل مساله را باید در دوران دانش‌آموزی به افراد جامعه انتقال داد، اذعان کرد: آموزش‌های مهارتی اگر مورد توجه قرار گیرد اعتماد به نفس افراد را بالا برده و دانایی را به توانایی و دانش را به مهارت تبدیل می‌کند.

وی اذعان داشت: اگر ما می‌خواهیم جامعه توسعه یافته و فرزندان موفقی را داشته باشیم باید از امروز باید به این فرزندان در قالب این روش‌ها کمک کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه در کشورهایی مانند کره و چین که امروز در بسیاری از حوزه‌ها به سطح قابل قبولی در توسعه رسیده‌اند همزمان با برگزاری مسابقات و المپیادهایی که برای بزرگسالان برگزار می‌شود برای دانش‌آموزان نیز برنامه دارند، خاطرنشان کرد: این اتفاق در شهر سنندج و استان کردستان در حال اتفاق افتادن است که باید از آن حمایت شود.

وی گفت: کودکان و نوجوانان امروز آینده‌سازان فردای میهن اسلامی هستند از این رو باید به نوعی آنها را پرورش دهیم که نگاه توسعه‌گرایانه داشته باشند و اگر دنبال ایجاد چنین نگاهی هستیم باید کار بر روی افراد جامعه را از سن خردسالی شروع کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه تغییر در نظام تعلیم و تربیت برای تغییر در نگاه دانش‌آموزان در بسیاری از کشورها دنبال می‌شود، اذعان کرد: موسساتی با همین دیدگاه و با هدف شناسایی کودکان کارآفرین به منظور تربیت آنها در چنین کشورهای ایجاد و فعالیت‌های گسترده خود را با جدیت دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ارائه درس یا واحد کارآفرینی در مدارس اقدام ارزشمند است، افزود: البته نوعی از کارآفرینی می‌تواند ارزشمند باشد که متدهای روز را در خود داشته و خلاقیت دانش‌آموزان را به منصه ظهور برساند.

احمدی اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی علاوه بر سوق دادن افراد به سمت کارآفرینی یک نوع تعادل بین اعضای بدن و فکر انسان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی ما تا دوران متوسطه به دانش‌آموز ارائه نمی‌شود، اذعان کرد: اگر آموزش‌های مهارتی از همان دوران کودکی به فرد انتقال داده شود موفق به تربیت افراد خلاق خواهیم شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان اظهار کرد: ما در کردستان جوانان مستعد و توانمندی را داریم که در مسابقات جهانی مهارت‌ کارآموزان کردستانی می‌درخشند.

وی با بیان اینکه باید بستر شکوفایی استعداد جوانان مستعد استان فراهم شود، گفت: امکانات خوبی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان فراهم شده است که اگر بتوانیم از این امکانات به خوبی استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

احمدی خواستار ایجاد دبیرخانه نادکاپ و برگزاری جلسات با حضور مسوولان شد و گفت: کردستان در طول سه سال گذشته در مسابقات رباتیک مدال آور کشور بوده و این توانمندی جوانان استان را می‌رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی