English

فرماندار بندرعباس:

شوراها، شورای شهرداری نیستند/ شورا سیاستگذار و ناظر است

فرماندار بندرعباس گفت: شورای شهرها، شوراهای شهرداری نیستند بلکه شورا سیاستگذار و ناظر است .

شوراها، شورای شهرداری نیستند/ شورا سیاستگذار و ناظر است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس،"احمد پویافر"  فرماندار بندرعباس در جلسه آموزشی ، توجیهی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی بندرعباس، اظهار کرد: اداره امور شهرها از سالیان قبل بواسطه قانون اساسی و قانونهای مصوب مجلس شورای اسلامی به دست منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهرها سپرده شده است.

وی گفت: شورای شهرها، شوراهای شهرداری نیستند بلکه شورای شهر هستند و آنچه در مدیریت شهری اتفاق می افتد بخشی از آن توسط شوراهای شهر مدیریت وسیاستگذاری می شود.

فرماندار بندرعباس بیان کرد: شورا سیاستگذار و ناظر است و شوراها کارهای راهبردی مسائل مدیریت شهری انجام می دهند.

وی گفت: تعیین مرز بین نظارت، سیاستگذاری و اجرا حائز اهمیت است و با سیاستگذاری شوراها و با مصوباتی که شوراهای شهر تصویب می کنند شهرداری بر مبنای آن گام بر می دارند.

اول شهریور ماه؛ شروع به کار شورای پنجم

پویافر ضرورت آگاهی کامل از قوانین و مقررات شوراها را شرط اصلی اتخاذ این تصمیمات عنوان و خاطرنشان کرد: قوانین، مقررات و مسائل مرتبط با شورا به گونه ای بوده که تدوام نداشته و گاها با اصلاحاتی مواجه می شود. وب همچنین افزود: شروع بکار شورای پنجم از اول شهریور ماه می باشد.

درادامه پرویز سالاری رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه شورای شهر و مجلس شورای اسلامی دو بال نظارتی و تقنینی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی بعنوان دو بال نظارتی وتقنینی در نظام جمهوری اسلامی هستند، البته با این تفاوت که شوراها علاوه براینکه وظیفه تقنینی ونظارتی دارند وظیفه اجرایی هم نیز برعهده دارند.

وی گفت: امام خمینی (ره) با تیز بینی وتیز هوشی خود دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اردیبهشت 58 فرمان تشکیل شوراها را صادر نمودند که این خود نشان دهنده اهمیت نقش شوراها می باشد.

در این نشست آموزش های لازم درباره جایگاه شورای اسلامی در قانون،نحوه فعالیت کمیسیون های مختلف در شورای اسلامی شهرها ، نحوه تعامل شوراها با دستگاه های دولتی، نحوه پیگیری مطالبات مردم در شوراها و همچنین وظایف و حدود اختیارات شوراها توسط مدیران و کارشناسان دفتر امور شهری و شوراها استانداری هرمزگان به شرکت کنندگان ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه