English

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان:

دستگاه ورزش دستگاه مظلومی است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: استان کردستان میانگین هر هفته میزبان یک مسابقه ورزشی در سطح ملی بوده است و در شهریورماه نیز چهار رویداد ورزشی ملی در استان برگزار خواهد شد.

دستگاه ورزش دستگاه مظلومی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حامد جولایی سه‌شنبه شب در یک نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار که در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: ارزش و جایگاه خبرنگار بسیار والا است و رویدادهای ورزشی را بدون هیچ چشم‌داشتی پوشش می‌دهند.

به گفته جولایی، دستگاه ورزش، یکی از ادارات مظلوم است که در دولت تدبیر و امید وضعیت آن بهتر شد و اکنون ورزش کردستان در جایگاه بهتری قرار دارد.

 وی افزود: این دولت سعی کرد ورزش را از حاشیه دور کند بنحوی که در دولت‌های دیگر عمر مدیران کل‌ کوتاه بود و مدام عوض می‌شدند، اکنون بعد از چند سال به یک مدیرکل‌ها فرصت داده شد تا خود را نشان دهند.

وی با اشاره به کمبود فضای ورزشی در برخی مناطق، تصریح کرد: در حاشیه شهرها بزه‌کاری و معضلات اینچنینی بسیار است اما به دلیل نبود لکه‌های زمین با کاربری ورزشی، نمی‌توان در آن سالن ورزشی ایجاد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان عنوان کرد: یک فرد از هنگامی که به دنیا می‌آید تا هنگامی که از این دنیا می‌رود حتی زنان باردار و افراد ناتوان جسمی به ورزش احتیاج دارند و اینجا است که ورزش گستردگی خود را نشان می‌دهد.

جولایی خاطرنشان کرد: در اوایل که در این جایگاه منتصب شدم، ورزش کردستان در منطقه، رتبه سیزدهم را در بین ۱۳ استان داشت اما با تلاش‌های زیادی که انجام شد اکنون در منطقه، جایگاه اول و دوم را داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: ما هر هفته میزبانی مسابقات را داشته‌ایم و در شهریور ماه نیز میزبان چهار رویداد ورزشی از جمله مسابقات دوچرخه‌سواری دور دریاچه زریوار، بازی‌های بومی و محلی مریوان، مسابقات وزنه‌برداری و تنیس روی میز در شهرستان بانه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته بالغ بر ۷۰۰ ورزشکار کردستانی با کسب مقام‌های مختلف بر روی سکو رفته‌اند و در سال‌ جاری نیز تاکنون ۳۰ عنوان جهانی را کسب کرده‌ایم.

به گفته جولایی‌، اگر این روند را ادامه دهیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا چندین ورزشکار از استان کردستان حضور خواهند یافت.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: با سفر وزیر ورزش و جوانان به استان کردستان، جهش خوبی در اعتبارات داده شد و اعتبارات کشور را سه برابر و اعتبارات کردستان را پنج برابر کرد.

این مسوول اظهار داشت: با توجه به این میزان اعتبارات توانستیم در این هفته بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان به هیأت‌ها ی شهرستانها کمک کنیم.

جولایی با اشاره به اعتباراتی که در بخش ورزش هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتبارات محل ارزش‌افزوده در پنج بخش از جمله توسعه ورزش بانوان، ورزش‌های روستایی و عشایری، توسعه ورزش همگانی، جانبازان و معلولین و ورزش زورخانه‌ایی  هزینه می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در برخی جاها کمبودهایی وجود دارد و اکنون از لحاظ سالن برگزاری مسابقات و خوابگاه برای اسکان ورزشکاران مشکلاتی داریم که امیدواریم پیش از آغاز فصل سرما سالن ۶ هزار نفری افتتاح شود.

جولایی گفت: برای تکمیل خوابگاه ۴۰۰ نفره سنندج باید برخی از اماکن غیرقابل استفاده را به فروش برسانیم تا هزینه‌های این پروژه را تامین کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: این اداره‌کل در بحث اجرای ماده ۲۷ جزو دستگاه‌های برتر استان است که تاکنون پروژه‌های استخر سرپوشیده سقز و خانه ژیمناستیک بانه به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اظهار داشت: استخر سرپوشیده دیواندره، زمین چمن استقلال سنندج و استخر سرپوشیده حجاب سنندج هم از جمله پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام در سطح استان است که به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به بخش جوانان این اداره کل،  افزود: طبق آمارهای وزارت ورزش و جوانان، فعالیت امور جوانان، نسبت به سال 92، رشد 400 درصدی داشته است.

جولایی به فعالیت تنها یک سمن در ابتدای کار دولت تدبیر و امید در کردستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 22 سمن در استان فعالیت دارند و با ارائه مجوزها تا پایان سال‌جاری این میزان به 60 سمن افزایش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه