English

نماینده ولی فقیه در گیلان:

روحانیت باید نماد اسلام ناب باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: علما و روحانیون سنگرداران دین محسوب می شوند و باید نماد اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه باشند.

روحانیت باید نماد اسلام ناب باشد

به گزارش خبرگزاری موج از بندر انزلی، آیت الله زین العابدین قربانی امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت و پیشگیری از آسیب ها و تهدیدها در مجتمع شهید مطهری بندر انزلی با اشاره به اینکه دادگاه ویژه روحانیت بر دو پایه قاضی و روحانیت استوار است اظهار کرد: از ورود افرادی با مکتب های انحرافی به حوزه های علمیه باید جلوگیری کرد.

وی، فضای مجازی را قتلگاه انسان ها عنوان کرد و افزود: تنها توجه به فضای مجازی کافی نیست بلکه باید به حوزه های علمیه توجه داشته باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان ۸۰ هزار نفر روحانی و طلبه در حوزه های علمیه کشور حضور دارند، تصریح کرد: وجود افرادی آگاه در راس حوزه های علمیه حایز اهمیت است.

آیت الله قربانی، جایگاه قضاوت را ویژه خواند و بیان کرد: تلاش افراد در عرصه قضاوت قابل قدردانی است اماعملکرد بعضی از قضات قابل دفاع نیست.

وی ادامه داد: قضات برای رسیدگی به پرونده ها از استراحت شبانه خود استفاده می کنند و انسان های والایی هستند.

امام جمعه رشت، بر داشتن علم قضاوت توسط قضات تاکید کرد و گفت: قاضی باید مجتهد باشد اما برخی قدرت مواجهه با مبانی فقهی و تحلیل آن را ندارند.

آیت الله قربانی با اشاره به وجود افراد محدود مجتهدبرای استفاده در دادگاه، خاطرنشان کرد: وجود پرونده های میلیاردی امکان لغزش بعضی از قضات را فراهم می کند و در این زمبنه باید از قضات پر ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه امام علی ع ۱۳ ویژگی برای قاضی بیان فرمودند، اظهار کرد: قضاتی که تمام ویژگی ها را داشته باشند کم هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دادگاه ویژه روحانیت را از حسنات امام ره عنوان کرد و افزود: دادگاه ویژه روحانیت نگرانی ها را کم کرده است.

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه پیشگیری از تذکرات همیشگی بنده است، بیان کرد: سربازان گمنام امام زمان عج با ایثار، فداکاری، تیزبینی و آگاهی در راستای حفظ و صیانت جامعه تلاش می کنند.

وی، عوامل درونی را از موضوع های مهم برای حفظ جایگاه قضات خواند و تصریح کرد: کسب دانش و معرفت در صیانت از علما تاثبرگذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز نگرانی از آینده حوزه های علمیه، گفت: با معلومات اینترنتی و نواری نمی توان افرادی مانند امام ره، علامه طباطبایی و مطهری تربیت کرد.

آیت الله قربانی با اشا ه به سخره گرفتن اعتقادات مردم در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: مجالس قرآنی فضای ایران را پر کرده و موجب بازدارندگی از شبهات می شود اما باید شبهات در ذهن نسل امروز پاسخ داده شود.

وی از تشکیل دو گروه ضد وهابیت و معارضین قرآن در حوزه امیرالمومنین علی( ع) رشت خبر داد واظهار کرد: حرکت مذکور در مناطق دیگر باید ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه روحانیت بابد نماد اسلام ناب باشد، بیان کرد: متانت، دوری از دنیا طلبی و دفاع از اسلام باید از ویژگی های روحانیت باشد زیرا علما سنگرداران دین هستند و از اسلام ناب محمدی ص و حریم قرآن دفاع می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه