English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان:

موقوفات کشاورزی گیلان باید احیا شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: موقوفات کشاورزی گیلان باید احیاء گردند و پیگیری پرداخت حق موقوفه از برنامه های مهم اوقاف و امور خیریه است.

موقوفات کشاورزی گیلان باید احیا شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اظهار کرد: استان گیلان دارای موقوفات کشاورزی شامل زمین مزروعی، باغ و استخر است که می طلبد این موقوفات احیا و به بهره برداری کامل برسند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بر لزوم شناسایی موقوفات کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: روسای ادارات تابعه باید نسبت به شناسایی موقوفات کشاورزی و احقاق حق و حقوق موقوفه اقدام لازم نمایند.

وی با بیان اینکه برخی از موقوفات کشاورزی گیلان قابلیت‌های مناسبی برای افزایش بهره‌وری دارند، افزود: شناسایی موقوفات مستعد کشاورزی گیلان بر عهده معاونت بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف است و در این راستا باید سند جامع تدوین شود.

علیزاده با بیان اینکه 4 هزار و 421 رقبه متصرفی موقوفه با کاربری کشاورزی در گیلان وجود دارد، افزود: تعداد رقبات کشاورزی غیر متصرفی گیلان 598 رقبه است.

وی تعداد رقبات موقوفات اشتراک ‌التولیه کشاورزی استان را 196 رقبه اعلام کرد و گفت: مجموع رقبات موقوفات کشاورزی گیلان 5 هزار و 334 رقبه است که از کل رقبات به تعداد 4 هزار و 229 رقبه دارای درآمد می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه