English

استاندار اصفهان:

بهار زیست محیطی اصفهان فرا رسیده است

استاندار اصفهان گفت: از ۲۴ روز هوای سالم در چهار سال گذشته به ۱۳۵ روز هوای سالم رسیده ایم.

بهار زیست محیطی اصفهان فرا رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در مراسم رونمایی از یکصد دستگاه اتوبوس و بهره برداری از خط ۲ سامانه اتوبوس تندرو که در قالب شصت و نهمین برنامه از سری برنامه های هر هفته، چند افتتاح برگزار شد، اظهار کرد: در طول ۴ سال گذشته به خصوص در ۲ سال اخیر تحولات و اتفاقات بسیار خوب و مبارکی در شهر بین المللی اصفهان رخ داده که بخش قابل توجهی از آن به فعالیت های مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهردار بر می گردد.

وی با بیان اینکه شورا با قانونگذاری و نظارت بر نحوه اجرای کار و شهردار در حوزه اجرا و اقدامات شبانه روزی در جهت توسعه و پیشرفت شهر گام برداشتند، افزود: به عنوان استاندار اصفهان وظیفه خود می دانم از اعضای شورای شهر دوره چهارم و شهردار و معاونانشان تقدیر و تشکر کنم.

استاندار اصفهان مسائل مربوط به حمل و نقل شهر را یکی از دغدغه های اصلی خود دانست و تصریح کرد: از آقای صلواتی معاون حمل و نقل شهردار نیز که جوان خلاق و پیگیری بودند و با وجود انتقادات در راستای توسعه حمل و نقل شهری تلاش کردند، تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه هدف و دغدغه اصلی دولت یازدهم مقوله زیست محیطی است، گفت:  معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان محیط زیست کشور اولویت اول دولت دوازدهم را مسائل زیست محیطی عنوان کردند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: در طول ۴ سال گذشته در اصفهان نیز چالش اصلی مسائل زیست محیطی اعم از هوا، آب، خاک و صدا و موضوعاتی نظیر این بود.

وی اظهارکرد: در جلسه گرفتن رای اعتماد از وزرا هنگامی که آقای رییس جمهور از من پرسیدند چالش های استان اصفهان را بگویید چالش اول تا سوم را مسائل زیست محیطی اصفهان ذکر کردم.

 استاندار اصفهان اضافه کرد: در این راستا رفع چالش های زیست محیطی در راس برنامه های استان اصفهان قرار گرفت و در طول این مدت نیز سعی شد بر همین منوال حرکت شود.

وی بیان کرد: عده ای معدود هستند که گاهی در رسانه ها چالش ها را هر روز و هر شب تیتر می کنند که البته خوب هست و جای تقدیر و تشکر هم دارد اما هنگامی که اقداماتی برای رفع این چالش انجام می شود رسانه ها سکوت می کنند.

زرگرپور با اشاره به آمار کیفیت هوای شهر اصفهان طبق گزارش مدیرکل سازمان محیط زیست گفت: اصفهان از ابتدای فروردین ماه ۹۲ الی مردادماه همین سال فقط ۲۴ روز هوای سالم داشته که این رقم در مدت مشابه امسال به ۱۳۵ روز هوای سالم رسیده و این نشان از افزایش ۶ برابری روزهای سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل صدها تیتری که زده شد برای آلودگی هوای اصفهان نباید گزارشی ارائه شود که ۲۴ روز هوای سالم در چهار سال گذشته به ۱۳۵ روز هوای سالم رسیده است.

وی با بیان اینکه این اتفاق بسیار مهمی است که اصفهان در  لیست آلوده ترین کلانشهرها مطرح نیست، گفت: البته این به این معنا نیست که آلودگی را به طور کامل توانسته ایم برطرف کنیم بلکه بدین معناست که در یک طرح جامع کاهش آلودگی هوا توانسته ایم در طول چهار سال این روند را طی کنیم.

زرگرپور گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان به عنوان  موفق ترین طرح کاهش آلودگی هوای کشور توسط آقای رییس جمهور و سرکار خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست انتخاب شد.

وی افزود: در این روند بخشی به فعالیت های شهرداری و معاونت حمل و نقل بر می گردد که قول دادند در طول ۲ سال ۸۰۰ اتوبوس اضافه کنند که ۳۰۰ عدد اضافه شد و ۵۰۰ عدد دیگر نیز قرار است اضافه شود.

استاندار تاکید کرد: در حال حاضر ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال است و قرار است ۸۰۰ دستگاه دیگر نیز اضافه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه