English

رئیس پلیس فتای فارس خبر داد:

دستگیری ۴۴۸ متهم فضای مجازی در فارس و رشد ۳۸ درصدی جرائم مجازی

رئیس پلیس فتای فارس گفت: در سال جاری تاکنون 448 متهم فضای مجازی دستگیر شدند.

دستگیری ۴۴۸ متهم فضای مجازی در فارس و رشد ۳۸ درصدی جرائم مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 448 متهم فضای مجازی در استان دستگیر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات پلیس فتای استان 13 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تا کنون 38 درصد جرائم فضای مجازی در استان افزایش داشته است افزود: براساس گزارش‌ها بیش از 62 میلیون کاربر فضای مجازی در کشور ثبت شده که 75 درصد آن در استان فارس فعالیت دارند که به همین میزان جرائم فضای مجازی استان افزایش یافته است.

به گفته رجبلی از آنجایی که اکثر مسئولان استان با کارکرد فضای مجازی آشنایی کامل را ندارند به همین منظور اقدامات پیشگیرانه در فضای مجازی از سوی مسئولان به عنوان یک دغدغه اصلی در جامعه هدف احساس نشده است.

رئیس پلیس فتای فارس با اعلام این خبر که در روزهای گذشته یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای کشوری که دو سال متواری بوده توسط پلیس فتا فارس دستگیر شده است افزود: تاکنون 1400 شاکی از این متهم شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی به محل فعالیت این متهم در یکی از روستاهای اطراف استان فارس اشاره کرد و بیان داشت: امروزه کلاهبرداران فضای مجازی قادر هستند در هر مکانی با استفاده از ترفندهای اینترنتی طعمه‌های خود را برای کاربران فضای مجازی پهن و آنان را در دام خود قرار دهند.

رجبلی با تأکید بر اینکه شهروندان قبل از خرید از سایت‌های اینترنتی ابتدا باید به معتبر بودن فروشگاه اطمینان پیدا کنند، افزود: تمامی فروشگاه‌های اینترنی که قصد فعالیت اقتصادی در این حوزه را دارند باید از نماد اعتماد الکترونیک برخوردار باشند.

رئیس پلیس فتای فارس افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک از طریق  بخش ارتباطات مردمی این سایت Cyberpolice.ir  و یا از طریق شماره تلفن‌های 2183930، 2183919 ،2183921 به پلیس فتا گزارش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه