English

درگفتگو با خبرنگاران رسانه ها:

عملکرد مرا بر اساس۱۷ماه ارزیابی کنید/ به مردم سنندج احساس دین می کنم

17 ماه است که به عنوان شهردار سنندج مشغول به فعالیت هستم و باید مبنای قضاوت عملکرد من براساس همان 17 ماه باشد.

عملکرد مرا بر اساس17ماه ارزیابی کنید/ به مردم سنندج احساس دین می کنم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، منوچهر فخری شامگاه دوشنبه(23 مرداد) در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: 17 ماه است که به عنوان شهردار سنندج مشغول به فعالیت هستم و باید مبنای قضاوت عملکرد من براساس همان 17 ماه باشد.

شهردار سنندج گفت: متاسفانه طی 10 سال گذشته حدود یک هزار و 300 نفر به مجموعه شهرداری سنندج اضافه شده که بیش از یک هزار نفر آنها مازاد بر نیاز هستند.

وی با تاکید بر اینکه بحث ثبات در مدیریت امری بسیار مهم است، افزود: میانگین میزان خدمت شهرداران در شهر سنندج کمتر از 2 سال بوده است که این مسئله یک ضعف محسوب می‌شود.

شهردار سنندج عنوان کرد: یک شهردار برای مدیریت شهری باید مدیریتش ثبات داشته باشد در غیراینصورت بسیاری از اقدامات وی به نتیجه نمی‌رسد و همچنین چالش‌های یک شهر حل نخواهد شد.

وی بیان کرد: بنده در 17 ماه گذشته فقط مدیریت بحران کرده‌ام زیرا موقعی که سکان شهرداری را برعهده گرفتم با بدهکاری زیاد، حقوق‌های معوقه کارکنان و پروژه‌های نیمه تمام زیادی مواجه بودم که اتمام این پروژه‌های نیمه تمام کاری بسیار مشکل بود.

فخری اعلام کرد: من ناچار شدم در این مدت پروژه‌های نیمه کاره را که افتتاح آنها برای مردم آرزو شده بود به اتمام برسانم که از جمله آنها پروژه تقاطع غیرهمسطح کوسه هجیج بود؛ در زمانی که بنده آمدم با گذشت شش سال از آغاز بکار احداث این پروژه فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با همت سایر دست اندرکاران آن را شش ماه بعد به بهره برداری رساندیم.

وی افزود: همچنین پروژه بهسازی و آسفالت کمربندی آبیدر حدود 25 درصد پشرفت فیزیکی داشت که به اتمام رسید. پارکینگ طبقاتی عبدالعلی سنندجی هم حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که به بهره برداری رسید و پروژه تونل انقلاب نیز که طی سالیان متمادی 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشت به افتتاح رسید.

شهردار سنندج با عنوان اینکه به تعویق افتادن بهره برداری این پروژه‌ها باعث تحمیل هرینه‌های بسیاری بر مردم شد، ادامه داد: معتقدم اگر هر مدیری را به خاطر فرصت‌های از دست رفته زمان مدیریتش محاکمه کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

ایجاد روزبازار جهت ساماندهی دستفروشان

وی در ادامه به معضل دستفروشی در شهر سنندج هم اشاره و عنوان کرد: برنامه ریزی‌هایی خاصی صورت گرفته است و درصدد ایجاد روزبازارهایی در سطح شهر سنندج هستیم که این طرح به فرمانداری ارسال شده و منتشر تایید آن هستیم.

فخری گفت: با توجه به اینکه شهر سنندج دستفروش‌های زیادی دارد این افراد هم شهروند ما محسوب می‌شوند و باید مکان‌هایی برای فعالیت آنها درنظر گرفته شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون شهرداری درآمد خود را فقط صرف پرداخت حقوق کارکنان خود می‌کند، افزود: با دست خالی و 17 ماه نمی‌شود فرهنگسرا و شهربازی در شهر سنندج احداث کرد.

شهردار سنندج از افتتاح شهربازی سرپوشیده شهر سنندج تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این شهربازی با همت بخش خصوصی و هزینه‌ای بالغ بر هفت الی هشت میلیارد تومان احداث شده که تجهیزات آن هم در حال نصب است.

وی عنوان کرد: همچنین یک سرمایه گذار دیگر هم برای احداث یک شهربازی دیگر در شهر سنندج اعلام آمادگی کرده است که امیدواریم که شهر سنندج صاحب یک شهربازی دیگر هم در آینده بشود.

معرفی شهر سنندج به عنوان پایتخت موسیقی ایران

فخری در ادامه اعلام کرد: شهر سنندج به دلیل غنای موسیقی، به عنوان پایتخت موسیقی ایران معرفی خواهد شد که پرونده آن به یونسکو ارائه شده و هم اکنون هم مشغول پیگیری آن هستیم.

وی در ادامه به ناکارآمد بودن پل مکانیزه واقع در میدان آزادی سنندج اشاره و عنوان کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته با آموزش و پرورش خیابان این پل تعریض خواهد شد که هم می‌توانیم این پل را جابجا کنیم و هم مشکل ترافیک هم تا حدود زیادی حل خواهد شد.

شهردار سنندج در ادامه به بخش ورزش هم اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا دو برنامه را در دستور کار قرار داریم که استخدام قهرمانان ملی و بین المللی استان در شهرداری و همچنین اعطای امکانات رفاهی همچون خودرو، زمین و ... به آنان در آینده جزء برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی همچنین به میزان آسفالت مناطق مختلف شهر سنندج هم اشاره کرد و افزود: در سال 95 بالغ بر 45 هزار و 500 تُن و در سال جاری هم تاکنون حدود 28 هزار و 900 تُن آسفالت در شهر سنندج صرف شده است.

فخری از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری را بهره برداری از پل قشلاق، پیشرفت 80 درصدی پروژه تقاطع قرآن و افتتاح آن تا سه ماه آینده و احداث بلوار 36 متری دگایران با پیشرفت 35 درصدی عنوان کرد.

وی گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج هم هفته آینده پیمانکار آن مشخص و آغاز خواهد شد و ساماندهی ورودی ننله هم مناقصه آن انجام و شروع می‌شود.

ماندن من در شهرداری از اختیارات شوراست

شهردار سنندج در ادامه در مورد اظهارنظر رئیس شورای شهر سنندج مبنی بر اینکه شانس ماندن فخری به عنوان شهردار سنندج حدود 20 درصد است، به کنایه گفت: این 20 درصد شانس هم زیاد است و دوستان نسبت به بنده لطف داشته‌اند.

وی بیان کرد: مدتی است که بحث انتخاب شهردار سنندج نقل محافل شده است و در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی هم از صبح تا شب مطالبی را در این مورد مطرح می‌کنند که کسانی که تهمت می‌زنند باید در پیشگاه خدا جوابگو باشند.

فخری در مورد ماندن یا نماندن خود در سکان شهرداری سنندج گفت: بحث ماندن یا نماندن من از اختیارات شوراست و آنها می‌توانند هرکسی را که تمایل دارند به عنوان شهردار انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه افتخار خواهم کرد اگر دوباره به عنوان شهردار سنندج انتخاب شوم، در ادامه گفت: من به طور قطع به یقین علاقمند به کار در سنندج و زندگی در این شهر هستم چون مردمان این شهر بسیار با اصالت هستند.

شهردار سنندج عنوان کرد: امیدوارم اعضای شورا هرکس را که توانمندتر می‌دانند در کمال آرامش انتخاب کنند و پس از آن همه ما وظیفه داریم فرد منتخب را کمک کنیم.

2145 نفر در شهرداری سنندج مشغول بکار هستند

وی در ادامه به میزان نیروهای شهرداری سنندج هم اشاره و اعلام کرد: در حال 2 هزار و 145 نفر نیرو داریم که بیش از هزار نفر از آنها مازاد بر نیاز هستند.

فخری گفت: در 10 سال گذشته شهرداری حدود 890 نفر نیرو داشته است که طی این مدت به 2 هزار و 132 نفر افزایش یافته است که نشان می‌دهد ظرف 10 سال به شهرداری حدود یک هزار و 300 نفر نیرو اضافه شده است.

وی در ادامه همچنین در مورد میزان تحصیلات نیروهای شهرداری هم عنوان کرد: 53 درصد دارای مدرک زیر دیپلم و 24 درصد داری مدرک دیپلم هستند که به طور میانگین 77 درصد نیروهای شهرداری سنندج مدرک سیکل دارند.

شهردار سنندج گفت: فقط 66 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد( معادل 3درصد)در شهرداری سنندج مشغول به فعالیت هستند که متاسفانه تعداد کم نیروهای کارشناس و متخصص یکی از ضعف‌های اصلی این نهاد است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به میزان بدهکاری شهرداری سنندج هم اشاره و اعلام کرد: در سال 94 شهرداری 68 میلیارد تومان بدهکار بوده است که در سال 95 بالغ بر 20 میلیارد تومان به آن افزوده شده و به 88 میلیارد تومان رسیده است.

شهرداری سنندج 56 میلیارد تومان بدهکار است

فخری با عنوان اینکه 31 میلیارد تومان از بدهکاری شهرداری سنندج تا پایان سال 95 پرداخت شده است، گفت: هم اکنون شهرداری سنندج حدود 56 میلیارد تومان بدهکار است.

وی کل مطالبات شهرداری را هم 158 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: تا هفته آینده 20 میلیارد تومان آن در قالب اوراق مشارکت توسط دولت تامین و وصول خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه