English

استاندار اصفهان:

لزوم راه اندازی سریع محلی برای فروش محصولات خانگی توسط بانوان

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۹۰ درصد محصولات مشاغل خانگی توسط بانوان تولید می شود، بر لزوم راه اندازی سریع محلی برای فروش محصولات خانگی در اصفهان تاکید کرد.

لزوم راه اندازی سریع محلی برای فروش محصولات خانگی توسط بانوان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رسول زرگرپور در سی و یکمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به مصوبه های دهگانه وزارت کشور در زمینه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: وضعیت اشتغال زنان در استان اصفهان نسبت به سایر استان ها مناسب است اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاضله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از بلوغ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: سطح بالای بلوغ اجتماعی در استان موجب شده امید به زندگی، مشارکت اقتصادی و ظرفیت های اشتغال زنان در این استان بالاتر از دیگر استان ها باشد.

وی با اشاره به تلاش هایی که برای ارتقا وضعیت اشتغال بانوان شده است، اظهار کرد: توانمند سازی زنان از ایجاد مکان های اختصاصی و تفکیک فعالیت ها از جمله ایجاد مرکز رشد و شتابدهی کسب و کار زنان موثرتر خواهد بود چرا که در صورت عدم توانمندسازی ایجاد این مراکز نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

زرگرپور از اتاق بازرگانی، شهرک علمی و تحقیقاتی و سازمان فنی و حرفه ای خواست که برنامه های مدون، مشخص و مستمر خود را در برای  توانمندسازی، کارآفرینی، ایده پردازی و استفاده از ایده های بانوان برای ایجاد کسب و کار و ارتقای خلاقیت ارائه کنند تا اگر نیازمند حمایت مالی و معنوی باشد، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه توسعه مشغال خانگی وجود دارد، عنوان کرد: از یک طرف بر توسعه این مشاغل در جامعه تاکید می شود و از طرفی اختصاص محلی برای فروش این محصولات مغفول مانده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بالغ بر 90 درصد محصولات مشاغل خانگی توسط بانوان تولید می شود، اضافه کرد: دفتر امور اقتصادی استانداری، ایجاد این محل را از ظریق شهرداری پیگیری کند و در این زمینه می توان از غرفه های موجود در بازارهای روز، ایجاد بازارهایی در محل های عمومی از جمله پارک ها، فرودگاه ها استفاده کرد.

وی با اشاره به ورود بانوان به فعالیت های گردشگری و بوم گردی، تصریح کرد: ماهیت کار گردشگری و خانه های بوم گردی با روحیات قشر بانوان سازگاری داشته و باید تشکل های تخصصی برای ورود بیشتر زنان به این عرصه فعال شوند.

زرگرپور در خصوص طرح و بررسی مشکلات شرکت صنایع گیتی پسند، اظهارکرد: مدیریت استان بر حل مشکلات این شرکت تاکید دارد چراکه گروه صنایع گیتی پسند یک شرکت تولیدی است و اشتغال و ارزش افزوده ی بالایی را ایجاد کرده است ولی باید مشکلات در قالب یا راهکار معقول برطرف شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شرط اول برای اخذ تسهیلات این است که طرح خروج از بحران این شرکت تصویب شود، افزود: برنامه ی مدون این شرکت برای خروج از بحران باید تهیه و در کارگروه تخصصی بررسی شود و در صورت تایید این برنامه تسهیلات لازم برای این شرکت در نظر گرفته خواهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه