English

نمایشگاه توانمندی روستاییان در ایلام برگزار می شود

نخستین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر استان ایلام همزمان با هفته دولت از دوم تا ششم شهریور ماه سال جاری برپا می شود.

نمایشگاه توانمندی روستاییان در ایلام برگزار می شود

 به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا مروارید در نشست هماهنگی برگزاری این نمایشگاه در استان اظهار داشت: در این نمایشگاه علاوه بر تولیدات روستائیان باید دیگر توانمدیهای و قابلیت های آنها در زمینه های هنری ، فرهنگی ، ورزشی و گردشگری به نمایش گذاشته  شود.

 وی اضافه کرد : برگزاری این نمایشگاه باید به شکلی انجام شود که به پایه و اساسی برای شرکت روستائیان و عشایر در دیگر نمایشگاه های ملی و بین المللی تبدیل شود.

استاندار ایلام یادآور شد : توانمندی ها و قابلیت های روستائیان و عشایر در مرحله نخست باید برای خود مردم استان شناخته شود و سپس به مردم استان های دیگر کشور معرفی شود.

وی تأکید کرد : باید کارهای خوبی که در روستاها بخصوص در بحث گردشگری انجام شده است به نمایش گذاشته شود تا در بحث اشتغال و تولید ثروت روستائیان و بالا رفتن بنیه مالی آنها تأثیر داشته باشد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش در این نشست با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر کشور عراق گفت : در صورت موافقت مسئولان کشور عراق ، گذر مرزی بین این استان و استان های همجوار در کشور عراق ایجاد می شود.

 وی افزود: طی این دیدار  موضوع ایجاد گذر مرزی بین استان ایلام و استان های واسط ، دیالی و میسان عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در صورت ایجاد گذر مرزی اتباع ایلام و استان های واسط دیالی و میسان عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه در صورت ایجاد گذر مرزی اتباع ایلام و استان های همجوار در کشور عراق بدون نیاز به گذر نامه امکان تردد دارند یادآور شد : برای ایجاد این گذر از طرف جمهوری اسلامی ایران مشکلی وجود ندارد و بر اساس قانون تردد تا 30 کیلومتر در مرزها نیاز به گذر نامه ندارد اما چون در کشور عرق چنین قانونی وجود ندارد باید در این خصوص تفاهمنامه منعقد شود .

وی تأکید کرد : بر این اساس مقرر شد وزیر کشور عرق پیگیر های لازم را انجام داده  و در یک نشست با حضور مسئولان 2 کشور ، تفاهمنامه ایجاد گذر مرزی بین ایلام و استان های همجوار عرق منعقد شود .

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در ادامه این نشست گفت : این نمایشگاه در محل بوستان چغا سبز شهر ایلام برگزار می شود و در 200 غرفه توانمندیهای و تولیدات روستائیان در بخش های مختلف تولیدی صنعتی ، خدمات و کشاورزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

مهندس شاپور پولادی با بیان اینکه از تجار و بازرگانان عراقی نیز برای شرکت در نمایشگاه دعوت شده است ، یادآور شد در این نمایشگاه  همچنین فضا و امکاناتی برای انجام مذاکرات در خصوص صادرات محصولات و تولیدات عشایر و روستاییان استان به کشور عراق پیش بینی می شود.

وی تأکید کرد تمامی غرفه ها ی نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و بدلیل همزمانی  با هفته دولت نیز ، غرفه هایی نیز برای ارائه دستاوردهای دولت یازدهم در بخش های مختلف در نظر گرفته می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه