English

مدیرکل ارشاد گلستان:

هنرمندان استان گلستان تسهیلات بانکی اشتغال دریافت می‌کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان خبر داد و گفت: میزان این تسهیلات بانکی برای هنرمندان از یک تا ۱۰ میلیون تومان شناور است.

هنرمندان استان گلستان تسهیلات بانکی اشتغال دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، افزود: تمامی هنرمندان که عنوان مهارتشان در سایت تعریف‌شده می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی هدف از واگذاری این تسهیلات را حمایت از هنرمندان و ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» این وام به هنرمندان باهدف کارآفرینی آن‌ها داده می‌شود.

فضیلت درباره شرایط عدم احراز وام تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات باید شاغل یا زیرپوشش بیمه اشتغال نباشند و از هیچ ارگانی تسهیلات اشتغال دریافت نکرده باشند.

فضیلت گفت: نامه درخواست متقاضی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی، نامه تأییدیه مدیرکل و یا مدیر فرهنگ و ارشاد شهرستان، ارائه مدرک دانشگاهی مرتبط یا گواهی مهارت تأییدیه فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخرین مدرک تحصیلی و اجاره‌نامه منزل مسکونی یا سند مالکیت محل سکونت برای تشکیل پرونده تسهیلات مشاغل خانگی موردنیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین  از پذیرش فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با حوزه کاری این دستگاه در قالب «طرح کارورزی» خبر داد.

فضیلت افزود: افراد تحصیل‌کرده می‌توانند در واحدهای پذیرنده مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند آموزشگاه‌های هنری و کانون‌های تبلیغاتی در قالب طرح کارورزی مشغول شوند.

وی درباره طرح کارورزی گفت: اداره کار و امور اجتماعی شرایطی فراهم آورده تا افراد تحصیل‌کرده با شرایط مشخص بتوانند 4 تا6  ماه با فعالیت در هریک از واحدهای مشخص‌شده، حقوق دریافت کنند.

فضیلت با تأکید بر این نکته که حقوق کارورزان از سوی اداره کار تأمین می‌شود، افزود: هدف از اجرای این طرح کسب مهارت و تجربه و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در طرح کارورزی می‌توانند به آدرس https://karvarzi.mcls.gov.ir در سامانه کارورزی وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره شرایط کارورزی، گفت: حداکثر 25 سال برای مقطع کاردانی، 28سال برای کارشناسی، 33 سال برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته‌شده است.

وی یادآور شد: به حداکثر سن دانش‌آموختگان دانشگاهی جویای کار ذکوری که دوره خدمت نظام‌وظیفه را گذرانده‌اند، 2سال اضافه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه