English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

حفاظت مشارکتی از مراتع هرمزگان به مرز دو میلیون هکتار رسید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: هرمزگان بیش از 4 میلیون هکتار مرتع دارد که یک میلیون و 500 هزار هکتار از مراتع آن به صورت مشارکتی حفاظت می شود.

حفاظت مشارکتی از مراتع هرمزگان به مرز دو میلیون هکتار رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان، "امید ذاکری" گفت: طرح حفاظت مشارکتی با کمک مردم و بومیان مناطق از سال 94 در هرمزگان آغاز شده است که تا کنون 183 فقره تفاهم نامه با مردم برای حفاظت مشارکتی منعقد شده است.

وی  گفت: در طرح حفاظت مشارکتی مردم در مراقبت از عرصه های منابع طبیعی ، جنگلها و مراتع تلاش می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود : شهروندان پس از دریافت کارت مرتع بانی و انعقاد قرارداد با اداره کل منابع طبیعی استان کار خود را آغاز می کنند.

ذاکری گفت: مرتع بانان به نمایندگی از منابع طبیعی مشابه ضابطین هستند که می توانند جلوی تخلفات را بگیرند و به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

این مقام مسئول افزود: مردم می توانند با تماس با سامانه تلفنی 1504 تخلفات آتش سوزی ، تصرف و تخریب ، چرای بی رویه دام، قاچاق چوب و گیاهان دارویی را اطلاع دهند.

لازم به ذکر است؛ به استناد ماده 12 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی ومنابع طبیعی مصوب 1389 دولت می بایست جهت کنترل و کاهش عوامل تخریب از طریق بکارگیری بخش های غیردولتی به گونه ای عمل کند که پوشش حمایتی و حفاظتی جنگل ها و مراتع افزایش یابد بدین منظور سازمان جنگلها ، مراتع و به طبع آن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری پروژه های حفاظت مشارکتی را برنامه ریزی نموده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه