English

سرپرست نوسازى، توسعه و تجهیز مدارس هزمزگان خبر داد

۹۱۹ مدرسه غیراستاندارد در هرمزگان/ ۳۴۰ مدرسه در معرض تخریب قرار دارد

سرپرست نوسازى، توسعه و تجهیز مدارس هزمزگان گفت: در حال حاضر ٩١٩ مدرسه شامل چهار هزار و ٢٥ کلاس درس غیر استاندارد با فضاى آموزشى نامناسب در استان وجود دارد

919 مدرسه غیراستاندارد در هرمزگان/ 340 مدرسه در معرض تخریب قرار دارد

به گزارى خبرگزارى موج از بندرعباس، نوید احمدى در نشست خبرى، بیان داشت: با مطالعات صورت گرفته از سوى نوسازى مدارس ٥٧٩ مدرسه در قالب دو هزار و ٤٢٧ کلاس درس داراى قابلیت بازسازى و مقاوم سازى هستند و از این تعداد ٣٤٠ مدرسه قابلیت بازسازى ندارد که نیاز است مدارس جدید جایگزین آن ها شود.

احمدى عنوان کرد: براى مقاوم سازى ١٦٠میلیار و جهت تخریب و نوسازى مدارس استان ٢٨٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وى با اشاره به اینکه مدارس دو شیفت موجب پایین آمدن سطح کیفى آموزشى دانش آموزان مى شود، گفت: در حال حاضر دو هزار و ٨٠٠ کلاس در هرمزگان به صورت دوشیفت اداره مى شوند که جهت ایجاد فضاهاى آموزشى جدید نیازمند ٤٧٦میلیاردتومان اعتبار هستیم.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار داشت: ٥٢ هزار واحد مسکن مهر استان به یک هزار و ٣٨٠ کلاس درس نیاز دارد و این در حالی است که تاکنون ٦٠ کلاس درس در پروژه‌های مسکن مهر هرمزگان احداث شده است و برای احداث این تعداد کلاس درس به ٢٢١ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

احمدى اضافه کرد: در مدت چهار سال دولت تدبیر و امید با وجود تحریم‌ها و کمبود منابع مالی ٣٧٨ پروژه با یک هزار و ٥٤٢ کلاس درس با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وى تصریح کرد: در هفته دولت امسال ١٤٠ کلاس درس در قالب ٩٤ پروژه با اعتبار ٢٠ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان افتتاح و به مجموعه آموزشى سال ٩٦-٩٧ اضافه خواهد شد.

این مسوول افزود: پیش بینى مى شود مدارس غیر استاندارد استان با یک هزار و ٦٠٠ کلاس درس در استان تا پایان دولت دوازدهم جمع آورى شود.

به گفته وى: ٦٥ پروژه در قالب ٢٥٢ کلاس درس با هزینه ٣١ میلیارد تومان جزء تعهدات سال ٩٦ خیرین مدرسه ساز استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی