English

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان:

ترویج فرهنگ وقف و وقف های جدید نیاز اصلی جامعه ما است

حجت الاسلام والمسلمین حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان گفت: ترویج میراث ماندگار وقف در جامعه موجب کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی می شود.

ترویج فرهنگ وقف و وقف های جدید نیاز اصلی جامعه ما است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی ، رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم و با اهمیت در دین اسلام سنت حسنه وقف است اظهار داشت : برکات سنت حسنه وقف در زندگی فردی و اجتماعی افراد همواره ماندگار است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه سنت وقف همواره از سوی امامان و معصومین به مسلمانان توصیه شده است خاطرنشان کرد: آدمی می تواند علاوه بر دوران حیات، پس از مرگ از آثار و برکات ماندگار وقف بهره مند شود.

حجازی وقف را یکی از مصادیق والای نیکوکاری و خیرخواهی دانست و با بیان اینکه بشر با استفاده از آموزه های دینی و برگرفته از سفارشات انبیا همواره به این سنت مانگار عمل می کند افزود: وقف از فرایض والای دینی است که در طول تاریخ اسلام برکاتی بسیاری را برای امت اسلامی داشته است

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان خیران و واقفان بزرگی را در خود پرورانده است تصریح کرد : برخی از بیمارستان های شهرستان های استان گیلان نظیر بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه ، املش و رودسر ، رشت از درآمد موقوفات ساخته شده و  همواره به مردم خدمات دهی می کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان وقف را یک نشانه ایمان به آخرت و وسیله گسترش فرهنگ اسلامی عنوان کرد و گفت : انسانی که مال و ثروت خود را بدون منت برای کمک به محرومان و نیازمندان وقف می کند با مال اندوزی ، فخر فروشی و نفس خود مبارزه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه سنت حسنه وقف آثار گسترده ای در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، درمانی و آموزشی جامعه دارد بیان کرد : ترویج میراث ماندگار وقف در جامعه موجب کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی می شود.

حجازی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه و با بیان اینکه وقف دارای آثار و برکات دنیوی و اخروی است، افزود: اوقاف متولی اصلی و قانونی موقوفات بوده و علاوه بر حفاظت از موقوفات، وظیفه ترویج فرهنگ وقف و بیان آثار وقف را در جامعه دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان واقفان را از خیراندیش و بندگان نیک خداوند اعلام کرد و گفت: گذشتن از مال دنیا بسیار سخت است و واقفان خیراندیش این کار خداپسندانه را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام می دهند و از آثار و برکات این اقدام ماندگار در دنیا و آخرت بهره مند می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه