English

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان :

ورود فاضلابهای انسانی یکی از دلایل کاهش عمق تالاب انزلی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه ورود فاضلابهای انسانی یکی از دلایل کاهش عمق تالاب انزلی است،گفت: ورود فاضلاب بیمارستانهای بزرگ استان نیز به این تالاب آسیب زیادی وارد می‌کردند و با پیگیریهای لازم مقرر شده است، شاهد بهره‌برداری رساندن تصفیه خانه این بیمارستانها تا مهرماه سالجاری باشیم.

ورود فاضلابهای انسانی یکی از دلایل کاهش عمق تالاب انزلی است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، قربانعلی محمدپور در حاشیه بازدید خبرنگاران گیلان از پناهگاه حیات وحش سلکه اظهار کرد: فاضلابهای صنعتی،خانگی،کشاورزی تالابهای گیلان را رنج می‌دهد و مشکلات فراوانی را برای این اکوسیستم ارزشمند ایجاد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تصرف اراضی تالابی،آتش سوزی‌های عمدی از مشکلات اساسی تالابهای گیلان است و ما برخورد جدی با این متخلفین را دردستور کار داریم.

محمدپور افزود: با تلاش کارشناسان و محیط‌بانان استان هر روزه رویای بسیاری از متخلفین را برای ضربه زدن به محیط زیست گیلان به کابوس مبدل می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد تا سودجویان جیب خود را با آسیب به محیط زیست پر کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه به دلیل کاهش بارندگیها شاهد کم‌شدن عمق آب در برخی از مناطق تالابی استان هستیم، گفت: در بخش جنوبی تالاب انزلی به میزان ۱۵۰هکتار،در بخش سرخانکل صد هکتار خشکی وجود داشت که آبگیری شد.

وی با بیان اینکه ورود فاضلابهای انسانی یکی از دلایل کاهش عمق تالاب انزلی به شمار می‌رود،افزود: ورود فاضلاب بیمارستانهای بزرگ استان به این تالاب آسیب زیادی وارد کرده است و با پیگیریهای لازم،   امیدوارم شاهد بهره‌برداری  تصفیه خانه این بیمارستانها تا مهرماه سالجاری باشیم.

وی تاکید کرد:از این پس هیچ بیمارستان یا درمانگاهی بدون تاسیس و نصب تصفیه‌خانه اجازه شروع به فعالیت نخواهد داشت و دو سال اخیر هیچ درمانگاه و بیمارستانی علیرغم پیشرفت فیزیکی بدون تصفیه خانه اجازه فعالیت نداشته است.

محمدپور افزود:تا پایان سال ۹۶همه بیمارستانهای دولتی به سیستم تصفیه‌خانه تجهیز می‌شوند.

به گزارش موج، در این بازدید خبرنگاران  از پناهگاه حیات وحش سلکه و اقدامات انجام شده در راستای احیای تالاب انزلی ، مرکز اورژانس حیات وحش سلکه و  مرکز طبیعت گردی روستای جیرسرباقرخاله بازدید کردند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی