English

برگزاری نخستین کنگره ملی شعر نبوی در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین کنگره ملی شعر نبوی در استان خبر داد.

برگزاری نخستین کنگره ملی شعر نبوی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام رحیم جعفری گفت: استان کرمانشاه جایگاه ویژه‌ای ازنظر مذهبی دارد و این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی نیز که دارد می‌تواند محور وحدت در سطح منطقه باشد.

وی افزود: برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با موضوع وحدت و با محوریت پیامبر اکرم (ص) در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه قرارگرفته است از همین روی نیاز است تا ابعاد شخصیتی پیامبر (ص) را به جوانان و جامعه بشناسانیم تا مانع از شکل‌گیری جریان‌های فکری که دارای برداشتی غلط از اسلام و شخصیت پیامبر اکرم (ص) هستند، شویم.

جعفری گفت: به‌زودی دبیرخانه دائمی کنگره شعر نبوی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و امکان برگزاری این کنگره به‌صورت فرامرزی در سال‌های آتی وجود دارد و برای سال جاری نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم که کنگره را با رویکرد جدیدی اجرایی کنیم و از ظرفیت آثار ارسالی به کنگره در سطح استان به نحو مناسب بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: علاوه بر آثار ارسالی به کنگره قصد داریم از ظرفیت چهره‌های شاخص شعر آیینی کشور و استان در آیین افتتاحیه و اختتامیۀ این کنگره بهره ببریم و کنگره را در سطح مطلوبی برگزار کنیم.

وی اشاره‌ای نیز به جزئیات کنگره داشت و ادامه داد: در بخش اصلی کنگره شاعران بدون هیچ محدودیت سنی و در دو بخش فارسی و کردی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با محوریت ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام (ص)، سیره نبوی، پیامبر اکرم (ص) محور وحدت، پیامبر اکرم (ص) و صلح و دوستی، پیامبر اکرم (ص) و تمدن اسلامی - دوستی پیامبر اکرم (ص)، مقابله با افراطی‌گری به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و همچنین در بخش ویژه با موضوع حدیث شریف ثقلین نیز ارسال آثار داشته باشند.

جعفری افزود: هر شاعر تنها در هر بخش می‌تواند ۳ اثر تا تاریخ ۱۵ آبان ۹۶ آثار خود را ارسال کنند و برای برگزیدگان کنگره نیز هدایای ارزشمندی در نظر گرفته‌شده است.

وی تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ آبان ۹۶ به رایانامه nabaviksh@gmail.com یا شماره تلگرامی ۰۹۱۸۸۳۴۲۰۴۸ ارسال کنند و به آثار ارسالی پستی ترتیب اثر داده نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه شماره تلفن ۰۸۳۳۸۲۲۹۵۹۰ را جهت ارتباط بیشتر با دبیرخانه کنگره اعلام کرد و گفت: این کنگره هم‌زمان با هفته وحدت برگزار می‌شود و افتتاحیه شهرستانی کنگره ۱۰ دی‌ماه ۹۶ و اختتامیه کشوری کنگره ۱۳ دی‌ماه ۹۶ خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه