English

کندوله روستای پایلوت طرح اکو توریسم در کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اسکان ماهانه 200 گردشگر در روستای کندوله به‌عنوان روستای پایلوت طرح اکو توریسم خبر داد.

کندوله روستای پایلوت طرح اکو توریسم در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، علیرضا مرادی بیستونی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح اکو توریسم گردشگری در دو روستای کرتویچ و کندوله به‌عنوان پایلوت در استان کرمانشاه، گفت: هدف از اجرای طرح اکو توریسم در روستاها، بالا بردن مشارکت‌های مردمی است، به‌طوری‌که با مشارکت این جوامع محلی بتوانیم سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری‌ها را اجرایی کنیم.

وی اجرای طرح اکو توریسم در روستاهای کندوله و کورتویچ را طی سه سال اعلام کرد و گفت: شناخت پتانسیل‌های منطقه، تهیه آمار، برگزاری دوره‌های آموزشی و تور و سرانجام نتیجه‌گیری از مراحل اجرای طرح است وجود چشمه‌ها، یک چاه قدیمی، بازی‌های محلی، مشک زنی، کارگاه‌های چاقوسازی و... از جمله پتانسیل‌های روستای کندوله است.

مرادی بیستونی بالا بودن نرخ بیکاری، کوچ روستانشینان و تغییر معماری در منطقه را ازجمله اهدافی دانست که با اجرای این طرح در پی رفع آن‌ها هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه