English

استفاده از گاز مایع سیلندر در سوخت خودرو ممنوع

مدیرکل استاندارد کرمانشاه بابیان اینکه استفاده از گاز مایع سیلندر در سوخت خودرو تهدیدی جدی برای مصرف‌‌کنندگان است گفت: استفاده از گاز مایع سیلندری به‌عنوان سوخت خودرو ممنوع است.

استفاده از گاز مایع سیلندر در سوخت خودرو ممنوع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمود رضا نیازی گفت: گاز مایع سیلندری صرفاً جهت سوخت لوازم‌خانگی گازسوز بوده و هر نوع استفاده مستقیم و یا غیرمستقیم (تخلیه گاز سیلندر در مخزن خودرو از طریق واژگون کردن) از سیلندر گاز مایع به‌عنوان سوخت خودرو غیر ایمن بوده و تهدیدی جدی را متوجه مصرف‌‌کنندگان، سرنشینان و شهروندان هم‌جوار این خودروها می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه ساختار تأسیسات و خدمات مربوط به شارژ و عرضه سیلندر گاز مایع مشمول مقررات استاندارد اجباری است، گفت: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر اجرای خدمات توزیع گاز مایع سیلندری مورداستفاده در لوازم گازسوز خانگی است.

محمود رضا نیازی در ادامه با اشاره به نصب سیلندرهای گاز بر روی برخی از خودروهای سواری افزود: این اقدام موارد ناایمنی و احتمال بروز حادثه برای سرنشینان را تشدید نموده و می‌تواند خطرات جانی و مالی زیادی به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به بروز سریع و آسان نشتی گاز مایع 11 کیلویی هنگام تصادفات، افزود: با توجه به اینکه سیلندر گاز مایع 11 کیلویی برای مصارف خاص طراحی‌شده است در صورت بروز نشتی از شیر یا بدنه آن‌ها می‌توان سریع آن‌ها را به محیط باز و امن منتقل کرد اما هنگام استفاده در خودرو این امکان فراهم نیست و این موضوع برای خودرو و سرنشینان آن بسیار خطرآفرین است.

وی گفت: درصورتی‌که اثبات شود مراکز تأسیسات سیلندر پرکنی تحت پوشش استاندارد اقدام به عرضه گاز مایع جهت شارژ در خودروها نمایند، به دلیل به مخاطره انداختن سلامت و ایمنی شهروندان به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه