English

در پی بازدید استاندار گیلان صورت گرفت:

آغاز مجدد عملیات اجرایی ساخت سد دیورش پس از حل موانع موجود

استاندار در بازدید از عملیات اجرایی ساخت سد دیورش در رودبار از آغاز مجدد عملیات اجرایی ساخت این سد خبر داد.

آغاز مجدد عملیات اجرایی ساخت سد دیورش پس از حل موانع موجود

به گزارش خبرگزاری موج از رودبار، محمدعلی نجفی پس از بازدید از عملیات اجرایی ساخت سد دیورش در نشست با برخی از مدیران استانی و شهرستانی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت سد دیورش به علت وجود معارض و نبود ردیف بودجه‌ای با وقفه مواجه شده بود افزود: بحمدا... با رفع مشکل اعتباری و کد دار شدن پروژه و معارض زمین‌ها طی 2 تا 3 روز آینده عملیات ساخت این سد با قوت و جدیت بیشتر آغاز می‌شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون بخشی از زمین‌های مورد نیاز تملک اراضی شده و راه دسترسی و ورودی تونل انحرافی نیز ساخته شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه اکنون هیچ گونه مانعی برای ادامه‌ ساخت این سد وجود ندارد، گفت: ساخت سد دیورش یکی از مهم ترین مطالبات مردم خوب شهرستان رودبار برای رفع نگرانی های آنان در زمینه تامین آب شرب است و آب منطقه ای موظف است در مدت 18 ماه ساخت این سد را بر اساس برنامه پیش بینی شده به اتمام برساند.

وی خاطرنشان کرد: سد دیورش تأمین کننده‌ی آب شرب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان و 28 روستای مستقر در مسیر این سد است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: این سد همچنین آب کشاورزی بیش از  600 هکتار از مزارع پایین دست را تأمین می‌کند.

دکتر نجفی گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته با تأمین اعتبار مورد نیاز این سد که در 3 مرحله‌ ساخت، بهره‌برداری و انتقال در حدود 100 تا 150 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بصورت منظم  ضمن بازدید از سد گزارش پیشرفت فیزیکی را به اینجانب ارائه می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی