English

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق مازندران:

بهبود بهره برداری و پایش شبکه های توزیع برق مازندران در فصل تابستان

مهندس رضا غفاری از بهبود بهره برداری و پایش شبکه های توزیع برق مازندران در فصل تابستان خبرداد.

بهبود بهره برداری و پایش شبکه های توزیع برق مازندران در فصل تابستان

به گزارش خبرگزاری موج، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق مازندران بیان داشت: با توجه به اهمیت فعالیت های بهره برداری در راستای کاهش خاموشی های شبکه و باتوجه به شرایط اقتصادی و اهمیت اقتصاد مقاومتی پایداری شبکه برمبنای تعمیرات و نگهداری از وظایف اصلی هر بهره برداری می باشد  و در این راستا جلسات کمیته بهره برداری برای پایش وضعیت فعالیت های امورها در سرفصل های برای هریک از امورها تمامی این سرفصل ها رصد می شود.

وی گفت: اولین وظیفه بهره بردار ، میزان بازدید و سرویس دوره ای امورها براساس برنامه زمانبندی شده که در این راستا ساختار pm در اختیار امورها قرار دارد که رد این بخش میزان بازدید شبکه فشار متوسط و پست های توزیع و فشار ضعیف ارائه می شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق مازندران  گفت:شاخص های سرانه خرابی، سرانه تعمیرات، میزان خرابی های ثبت شده و پایش قراردادهای بهره برداری براساس اولویت یک ثبت خرابی ها براساس گزارشات ستادی بررسی می شود.

مهندس غفاری بیان کرد: وضعیت قراردادهای و کسب مجوزات از برنامه های عملیاتی ابلاغ شده  به امورها در بخش تعمیرات و اصلاح و بهینه سازی که در ان قرارداد های خط گرم، اصلاح ارت ،تعمرات خطوط، تعمیرات تابلو، شاخه زنی در بخش اصلاح و بهینه سازی بررسی می گردد تا تعیین گردد آیا پروژه های تعمیراتی مجوز گرفته شده براساس اولویت های بازدید شبکه در سیستم pm تعریف گردد.

وی افزود: گزارشات دیسپاچینگ در بخش کنترل و پایش نرخ خاموشی ها و انرژی های توزیع نشده بی برنامه و بابرنامه، میزان  و تعداد فیدارهای بحرانی و بالای 150 آمپر امورها  رصد می شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق مازندران  اظهار داشت:در بخش مدیریت مصرف نیز کنترل مدیریت  بار امورها و راه کارهای مدیریت مصرف در ادارات و خانه ها و تمامی فعالیتهای که امورها بایستی در بخش کاهش پیک از جمله گزارشات کاهش تلفات ارائه می گردد و کاهش 30 درصدی روشنایی معابر و همکاریهایی در بخش های مختلف از امور خواسته شد.

مهندس غفاری گفت: کلیه فعالیتهای جابجایی ترانس، اکیپ های بارگیری و متعادل سازی شبکه و میزان عملکرد واحدها در بخش ثبت این عملکردها در pm و121 می باشد.

وی بیان کرد: ساماندهی روشنایی معابر در خصوص سنجش و پایش وضعیت فعلی امورها در راستای کاهش بار مصرفی عملکرد امورها در شهرک های صنعتی ، معابر اصلی راه ها، میزان ثبت خاموشی ها در 121 و متوسط زمان رفع خاموشی و وضعیت عملکردی امورها در بخش احداث توسعه فاز معابر و حذف فتوسل در شبکه خازن گذاری شبکه فشار ضعیف ، پیگیری وضعیت و گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه های رینگ و توسعه فیدرها ، میزان عملکرد در بخش شاخه زنی در ارائه گزارشات و در بخش مانور هم مقدار مانورهای تعمیراتی امورها و میزان عملکرد آن ها بررسی می گردد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق مازندران  گفت: رعایت موارد ایمنی در کلیه فعالیتهای بهره برداری اعم از تعمیرات، اتفاقات شبکه روشنایی معابر و همچنین بارگیری از ترانس ها با توجه به ایام پیک بار و واگذاری کار به پیمانکاران دارای صلاحیت ایمنی و نظارت بر وضعیت ایمنی همکاران و پیمانکاران و حریم شبکه های برق مورد تاکید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه