English

رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی گرگان

استفاده از کالای ایرانی باعث رونق اشتغال می شود

رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی گرگان گفت: نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باعث رونق اشتغال می شود.

استفاده از کالای ایرانی باعث رونق اشتغال می شود

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان، موسی بی باک، در جلسه نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با مدیر کل صدا و سیما، اظهار کرد: ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت موجود تنها با ارتقای سطح فرهنگ کارآفرینی در جامعه میسر است که این مهم با تعامل رسانه ملی به نحو شایسته ای می تواند اجرایی شود.

بی باک افزود: مسئله بسیار مهم دیگری که در رونق اشتغال تاثیر به سزایی دارد، نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی است که صدا و سیما در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام داده است.

وی گفت: شهرستان گرگان جاذبه های بسیار زیادی به عنوان مرکز استان برای جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف دارد و صدا و سیما با تولید برنامه در جهت معرفی این ظرفیت ها می تواند به تثبیت و ایجاد اشتغال مولد کمک بسیاری کند.

رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی گرگان با تاکید بر اینکه قسمت عظمی از کارهای استان در شهرستان گرگان انجام می شود، تصریح کرد: انتظار ما از رسانه ها این است که به فعالیتها و خدماتی که به مردم در مرکز استان ارائه می شود و حجم بسیار بالایی نیز دارد، پوشش رسانه ای ویژه اختصاص داده شود.

وی در خصوص اقدامات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان، افزود: به جهت صیانت از نیروی کار و اجرای مقررات قانون کار در سال ۹۵ ، هزار و ۱۷۰ مورد بازرسی از واحدهای کارگری گرگان انجام و ۵۴ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار  در واحدهای تولیدی شهرستان فعال است.

بی باک به اهمیت بخش تعاون اشاره کرد و تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند«تعاون، چشمه جوشان اشتغال است» در همین راستا و با توجه به فعالیتهای ترویجی تعاون توسط این اداره ، بیش از ۵۰۰ تعاونی فعال در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

 وی با بیان اینکه سهمیه گرگان در طرح کارورزی تعداد ۶۵۰ نفر است، اظهار کرد: دوره آموزشی کارورزان  ۴ تا ۶ ماه است و بعد از اتمام این مدت در صورت بکارگیری و جذب کارورز از مقطع کارشناسی به بالا، آن واحد از مزایای پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال در مورد این نیروی جذب شده معاف خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیما مرکز گلستان نیز در این دیدار گفت: تولید یک بار سنگینی است که شما تشکل های کارگری و کرفرمایی بار آن را به دوش می کشید.

بهرام عبدالحسینی اظهار داشت: استان گلستان استانی دارای ظرفیت های بسیار بالا در زمینه کشاورزی، گردشگری و جذب سرمایه گذار و توریسم است اما از نظر امکانات و سرمایه کم برخوردار است.

وی افزود: بخشی از رونق همه جانبه استان به دولت مربوط می باشد اما بخش عظمی از آن مرتبط با مردم است و این مردم هستند که باید مطالبه گر باشند و از مسئولین نیازهای اساسی خود را مطالبه کنند.

عبدلحسینی تاکید کرد: استان گلستان دارای ظرفیتهای گردشگری و طبیعتی دست نخورده می باشد که سرمایه گذاری بر روی این پتانسیل ها بهتر از سرمایه گذاری بر روی استقرار صنایع اشباع شده است.

وی بیان داشت: برندسازی محصولات یکی از مشکلاتی است که باید به طور جدی پیگیری شود و یکی از مهمترین گام ها در این زمینه استفاده از مشاور رسانه ای تحصیل کرده و با تجربه است.

عبدالحسینی در پایان گفت: به دنبال تشکیل کارگروه اشتغال و رسانه هستیم که یکی از کارهایی است که می تواند در بحث اطلاع رسانی جهت رونق اشتغال، جذب سرمایه گذار و بیان مشکلات موثر و مفید باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه