English

استاندار کرمان: توسعه زیرساخت های روستاها به شرط رونق اقتصاد و تقویت اشتغال روستایی مفید خواهد بود

استاندار کرمان با تاکید براینکه توسعه زیرساخت های روستاها به شرط رونق اقتصاد و تقویت اشتغال روستایی مفید خواهد بود، گفت: رونق اقتصادی و اشتغال باید به حدی برسد که افراد تحت تکفل کمیته امداد کاهش یابد.

استاندار کرمان: توسعه زیرساخت های روستاها به شرط رونق اقتصاد و تقویت اشتغال روستایی مفید خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا رزم حسینی صبح جمعه در در هشتاد و چهارمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه چهار (بخش گوغر شهرستان بافت)، افزود: خداوند را باید سپاس گفت که در روز جمعه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، در منزل معین اقتصادی منطقه چهار با حضور مدیران اجرایی استان و اعضای ستاد مثلث توسعه اقتصادی  در بخش گوغر برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه خانه معین اقتصادی منطقه چهار (بخش گوغر شهرستان بافت) به خانه توسعه تبدیل شده است، یادآورشد: توسعه امری فراگیر و همه جانبه است که در رفتار، کردار و گفتار انسان ها تاثیرگذار است.
استاندار کرمان ضمن قدردانی از همت معین اقتصادی منطقه، تصریح کرد: با اراده ای که از نقوی معین اقتصای منطقه چهار سراغ دارم، بخش گوغر در حوزه اقتصاد مقاومتی به الگوی نمونه تبدیل خواهد شد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه حرکت اقتصاد مقاومتی دارای چند بعد دارد که در گام نخست باید زیرساخت ها لازم توسعه ای مناطق شناسایی و کمبودها از سوی دولت مرتفع شود، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیز معین اقتصادی مناطق باید نسبت به شناسایی مزیت های منطقه اقدام نمایند.
وی آب و هوای مساعد و خوب را از مزیت های منطقه چهار عنوان کرد که می تواند در حوزه گردشگری مورد بهره برداری قرار گرفته و به فعلیت تبدیل شود، گفت: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان باید خروجی مفید داشته باشند و مصوبات اجرایی شود.
استاندار کرمان با تاکید براینکه زیرساخت هایی که از سوی دولت فراهم شده است، باید در جهت تقویت اشتغال روستایی بکار گرفته شود، افزود: منابع دولتی ناچیز و محدود است و علیرغم اینکه در سال جاری تاکنون بودجه استانی تخصیص نیافته است اما هیچگونه از پروژه های استان تعطیل نشده است.
رزم حسینی از دهیاران منطقه چهار خواست تا آمار دقیق بیکاران شناسایی و احصا نمایند، یادآورشد: منطقه چهار دارای ظرفیت و پتانسیل های خوبی در حوزه صنایع دستی و گیاهان دارویی است که می تواند اشتغال خوبی در این منطقه ایجاد کند.
وی با تاکید براینکه بخش گوغر شهرستان بافت باید به بخش بدون افراد تحت پوشش کمیته امداد معرفی شود، تصریح کرد: حضرت علی در زمان انتصاب مالک اشتر به فرمانروایی مصر، به وی سفارش کرد تا بنیه دفاعی را تقویت نموده و با دعوت مردم به رستگاری، شهرها را آباد سازد.
استاندارکرمان با اشاره به سفارشات حضرت علی(ع) به مالک اشتر مبنی براینکه میانه روی نز تو محبوب ترین کارها باشد که به میانروی نزدیک تر باشد، گفت: میانروی و اعتدال مشی حضرت امیرالمومنین علی (ع) بوده است که باید امروز  این مشی، الگوی مدیران باشد و از افراط و تفریط در امور پرهیز نمایند.
رزم حسینی با تاکید براینکه توصیه های حضرت علی(ع) باید سرمشق مدیران قرار گیرد، نه در شعار و نه در حرف و چاپلوسی، بلکه در عمل، افزود: حضرت امیر(ع) به مالک اشتر چنین سفارش کرد که بهترین اندوخته نزد تو کار نیک است.
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه قلم مدیران می تواند همه گونه بچرخد ولی چه خوب است در جهت رفع مشکلات مردم بچرخد، یادآورشد:  مولانا عشق را چنین تعریف می کند که "عشق یعنی مشکلی آسان کنی، دردی از درمانده ای درمان کنی"  لذا این کاری که از سوی مدیران و معین های اقتصادی در استان در حال انجام است، مصداق واقعی آن است.
رزم حسینی با گریزی به اشعار مولانا مبنی براینکه "در میان این همه غوغا و شر، عشق یعنی کاهش رنج بشر"، تصریح کرد: کاهش درد بشر با تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی امکان پذیر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: دین به حرف و شعار نیست بلکه در عمل است که به عنوان مثال می توان به سرمایه گذاری شرکت های نامدار جهان اشاره کرد که علیرغم اینکه برخی از آنها مسلمان نیستند اما در راستای کاهش درد و رنج مردم اقدامات خوبی صورت داده اند.
استاندار کرمان با تاکیدبراینکه عبادت به جز خدمت خلق نیست، گفت: برای اهل بهشت بودن، باید در دنیا شخصیتی بهشتی داشت، شخصیت بهشتی یعنی دست به خیر باشیم و از دروغ پرهیز نمائیم.
 
استان کرمان با حضور رزم حسینی از نظر توسعه ای شکل جهادی پیدا کرده است
نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه پس از 37 سال استان کرمان با حضور رزم حسینی از نظر توسعه ای و انقلابی شکل جهادی پیدا کرده است، گفت: امروز همگان در امر توسعه اقتصادی استان از یکدیگر سبقت می گیرند.
بختیاری از اشتغال 500 نفری کارخانه فولاد شهرستان بافت اشاره کرد و افزود: با راه اندازی مجدد کارخانه کرک شهرستان بافت طی دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 12 نفر اشتغالزایی شده است.
 
حل مشکل آب کارخانه فولاد بافت
فرماندار بافت با اشاره به برگزاری سه جلسه اقتصاد مقاومتی مربوط به شهرستان بافت در ماه جاری، یادآورشد: جایگاه سوخت در منطقه گوغر یکی از اقدامات معین اقتصادی است که با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد تومان احداث شده است.
فتحعلی حمزه جواران تصریح کرد: این منطقه فاقد درمانگاه و مرکز بهداشت و درمان بود که ظرف 4 ماه گذشته مجموعه بهداشتی و درمانی نقوی احداث شد که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی از رفع مشکل آب شرب این منطقه سخن به میان آورد و بیان کرد: مشکل کارخانه فولاد در خصوص آب آن حل و فصل شده است.
برگزاری جشنواره گردو شهرستان بافت در 18 شهریورماه
امام جمعه شهرستان بافت نیز در ادامه این جلسه به سرعت اقدامات معین اقتصادی گوغر اشاره کرد و افزود: طی 4 ماه گذشته، دو مجموعه بزرگ بهداشتی و درمانی و جایگاه سوخت در منطقه گوغر شهرستان بافت احداث شده است که اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
 حجت الاسلام و المسلمین مهدی زاده از برگزاری جشنواره گردو شهرستان بافت در 18 شهریورماه سال جاری خبر داد و یادآورشد: بایدخداوند سبحان را قدر دانست که بالاترین مقام اجرایی استان کرمان اینگونه در بین مردم حضور می یابد و خدمت رسانی می کند.
وی به ظرفیت ها و پتانسیل های بخش گوغر اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه در جهت توسعه آن استفاده شود، همچنین اعتبارات لازم در جهت جبران خسارات سیل های اخیر اختصاص داده شود.
 
ساماندهی غار جفریز بخش گوغر با 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در ادامه یادآورشد: مدل اقتصادی استاندار کرمان و حضور ایشان در مناطق براساس برنامه های مصوب می تواند پازل حزه گردشگری منطقه چهار را تکمیل کند.
محمود وفایی تقویت حوزه گردشگری را نیازمند فراهم آوردن زیرساخت های لازم و حضور سرمایه گذار عنوان کرد و گفت:  احداث جایگاه سوخت و مرکز بهداشتی و درمانی توسط معین اقتصادی منطقه چهار (بخش گوغر شهرستان بافت) زیرساخت های لازم در این بخش فراهم شده است به نحوی که این امر  می تواند به زیر ساخت های حوزه گردشگری منطقه کمک کند.
وی با اشاره به حضور سالانه بیش از 60 هزار گردشگر به شهرستان بافت، افزود: بحث اقامتگاه های بوم گردی در منطقه چهار استان به طور جد دنبال شده که در این راستا 4 اقامتگاه در حال را اندازی و یک واحد فعال شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: در خصوص ساماندهی غار جفریز بخش گوغر بافت توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری بیش از 200 میلیارد تومان اقدامات لازم انجام و مجوزات لازم صادر شده است.
 
اشتغال 800 نفر در بخش قالی بافی بخش گوغر
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمان، نیروی انسانی منطقه چهار استان را یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه دانست و گفت: طی مذاکره صورت گرفته با ستاد بازسازی عتبات عالیات مقرر گردید800 نفر در بحث قالی بافی این بخش مشغول به کار شوند
میرزایی از معین اقتصادی درخواست کرد تا نسبت به تجهیز کارگاه قالی بافی اقدامات لازم را انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی