English

مسوول پلیس فتا گلستان خبر داد

رشد ۴۹ درصدی جرائم رایانه ای در گلستان

مسوول پلیس فتا در استان گلستان گفت: جرائم رایانه ای در استان گلستان ۴۹ درصد افزایش داشته است.

رشد ۴۹ درصدی جرائم رایانه ای در گلستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، وحید صاحبکاران اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، جرائم رایانه ای در استان گلستان ۴۹ درصد افزایش داشته است.

صاحبکاران افزود: کارشناسان پلیس فتا گلستان با تلاش شبانه روزی ‌موفق به کشف ۹۵ درصد این جرائم شده‌اند.

مسوول پلیس فتای گلستان  تصریح کرد: هر چند مجرمان این پرونده‌ها شناسایی و تحویل مقامات قضایی می شوند اما ضربات روحی روانی و مالی که به کاربران وارد  می‌شود در برخی موارد قابل جبران نیست.

صاحبکاران خواستار تلاش بیشتر شهروندان در حفظ اطلاعات شخصی شد و ادامه داد: آگاهی نداشتن کاربران از مسائل امنیتی سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی‌، سهل انگاری و اعتماد بی‌جا به مخاطبان از مهمترین علل  وقوع جرایم اینترنتی است.

وی با اشاره به گستردگی ارتباط و فعالیت آسان با هویت جعلی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: برخی کاربران در فضای مجازی از قید اخلاق خارج می شوند و با ورود به حریم خصوصی دیگران و نشر اکاذیب یا هتک حرمت و حیثیت، برای دیگر کاربران مشکل ایجاد می کنند.

مسوول پلیس فتای گلستان با اشاره به فعالیت های این نهاد در راستای بالابردن آگاهی شهروندان افزود: پلیس فتا استان سعی کرده با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان و شهرستان‌ها با تکثیر سی دی و  بروشور  و برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های آسیب شناسی فضای مجازی سهم تاثیر گذاری در بالابردن سطح آگاهی کاربران فضای مجازی و اینترنت داشته باشد.

صاحبکاران در پایان  از خبرنگاران خواست یاریگر پلیس فتا در بحث آگاهسازی عمومی باشند و سهم بیشتری در کاهش جرایم اینترنتی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی