English

شمار افراد دیابتی شناسایی شده ۳ برابر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از افزایش شناسایی سه برابری افراد دیابتی با انجام طرح غربال‌گری شهر و روستا در مازندران خبر داد.

شمار افراد دیابتی شناسایی شده 3 برابر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج ، قاسم جان‌بابایی عصر پنج‌شنبه، در افتتاح همزمان 100 واحد بهداشتی در استان مازندران، با گرامیداشت یاد امام و شهدا، در رابطه با فعالیت‌هایی که در حوزه سلامت و درمان انجام شد، گفت: تقریباً تا پایان امسال، حدود یک هزار 700 تخت به تخت‌های بیمارستانی استان مازندران و 14 اورژانس که مهم‌ترین محل مراجعه همه مردم است، افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان مازندران ساکن روستا هستند، گفت: بیش‌ترین گسترش و خدمات ما در حوزه سلامت در روستاها اتفاق افتاده است.

جان‌بابایی با بیان اینکه 395 مرکز بهداشتی درمانی، خانه بهداشت، در شهر و روستا در این دوره هدف‌گذاری شد، افزود: تقریباً 150 خانه بهداشت مازندران استیجاری بوده‌اند که معمولا مناطق استیجاری متروکه‌ترین مکان‌هاست و حدود 100 مرکز بهداشتی و درمانی که خدمات سطح بالاتری ارائه می‌کردند نیز از شرایط خوبی برخوردار نبوده‌اند و خوشبختانه در این دوره با این هدف‌گذاری که به‌صورت عادلانه در تمام استان توزیع شد، بخشی از این مسائل مرتفع شد.

وی خاطر نشان کرد: این هدف‌گذاری تنها در حد ساخت و ساز نبوده و در کنار آن وزرات بهداشت و دانشگاه برنامه‌های نرم‌افزاری نیز داشته‌اند و با غربال‌گری‌های انجام شده در سطح شهر و روستا، شناسایی تعداد افراد دیابتی و یا دارای فشار خون بالا به بیش از سه برابر رسیده است.

جان بابایی ادامه داد: افزایش شناسایی افراد دیابتی نه به این معنا که در این دوره دیابت گرفته‌اند، بلکه به معنای این است که سال‌ها دیابت داشته اند و با غربال‌گری های انجام شده، شناسایی شده‌اند و اکنون از مراکز شهری و روستایی ما خدمات دریافت می‌کنند.

وی در رابطه با خدمات دندانپزشکی گفت: بیش از 400 هزار مورد فلوراتراپی و بیش از 120 مورد فیشور سیلانت برای اطفال داشته ‌ایم و دو کانتینر سیار خدمات دندان پزشکی تقدیمی وزارت بهداشت، امروز افتتاح خواهند شد که برای مناطق محروم هدف‌گذاری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به آثار مثبت طرح تحول سلامت، گفت: اگرچه کامل نیست اما آرامشی که امروز در بیمارستان‌های وجود دارد، هزینه پایین و دسترسی پذیری به خدمات و افزایش دو برابری تخت‌های دیالیزی از جمله این خدمات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه