English

استاندار اصفهان خبر داد:

احداث ۴مجتمع بزرگ گردشگری در استان اصفهان

استاندار اصفهان از تصویب کلیات احداث ۴ مجتمع بزرگ گردشگری در چهار جهت جغرافیایی استان خبرداد.

احداث ۴مجتمع بزرگ گردشگری در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، زرگرپور در کارگروه گردشگری استان اصفهان با اشاره به تصویب کلیات احداث ۴ مجتمع بزرگ گردشگری در چهار گوشه استان، اظهار کرد: این مناطق گردشگری در شهرستان های خوانسار، سمیرم، خوروبیابانک و آران و بیدگل قرار دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به پتانسیل های این مناطق، عنوان کرد: مجموعه گردشگری بیزقی لند خوانسار در غرب استان مکانی بسیار خوب و ایده آل است که براساس گزارش اعضای کارگروه این مجتمع گردشگری می تواند برای 1 هزار و 441 نفر اشتغال ایجاد کرده  و ظرفیت پذیرش ۷ هزار نفر خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای تکمیل این طرح بالغ بر 86 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز خواهد بود.

زرگرپور یکی دیگر از این طرح ها را، طرح گردشگری ممتاز پادنای سمیرم در جنوب استان معرفی کرد و گفت: سمیرم از نظر جذب گردشگر به دلیل دارا بودن طبیعت بکر جایگاه ویژه ای داشته و اینجاد این طرح کمک ویژه ای به حفظ طبیعت این شهرستان خواهد کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: طرح گردشگری پادنا در ۲۰ هکتار در پادنای علیای سمیرم و در کنار منطقه ی حفاظت شده تاسیس خواهد شد که می تواند برای حدود ۲۰۰ نفر از افراد بومی منطقه اشتغال زایی ایجاد کند و توانایی بالغ بر 2 هزار  گردشگر را خواهد داشت.

وی  طرح جامع گردشگری مجتمع پتاس خور و بیابانک در شرق استان به عنوان دیگر طرح تصویبی را توجیه پذیر و خوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح در ۵۵ هکتار و در اراضی ملی و ملکی شرکت پتاس و در ۵ زون ایجاد می شودکه شامل احداث آبشار نمکی و سوئیت خواهد بود.

زرگرپور در پایان به تصویب طرح مجتمع گردشگری تجاری و فرهنگی ارغوان آران و بیدگل در قسمت شمالی استان اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در ۵ هکتار و با ۳۰ هزار متر مربع ساختمان اصلی و ۶ هزار متر مربع هتل و سفره خانه و حجم سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه