English

با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت ؛

طرح های مجتمع ایزوایکو بهره برداری شد

با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، دو حوض خشک تعمیرات و ساخت کشتی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) افتتاح شد.

طرح های مجتمع ایزوایکو بهره برداری شد

به گزارش خبرگزارى موج از بندرعباس، عصر امروز با حضور "محمدرضا نعمت‌زاده" وزیر صنعت، معدن و تجارت دو حوض خشک تعمیرات و ساخت کشتی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) افتتاح شد.

بنابراین گزارش ؛ با ایجاد این دو حوض خشک عملا ایران به عنوان قدرت اصلی ساخت و تعمیرات کشتی در ابعادی عظیم در سطح منطقه مطرح است که هیچ کشوری مجموعه کاملی از این تجهیزات را در کنار هم ندارد.

همچنین این حوض هاى خشک با عمق ١٤.٥ متر و عرض ٨٠ متر و به طول ٤٧٠ و ٣٧٠ متر در محوطه‌ای به وسعت ١٣٠ هکتار در مجاور دریا ساخته شده‌اند که امکان انتقال کشتی را با مکانیزمی جدید به خشکی به منظور انجام اقدامات تعمیراتی فراهم می‌کنند.

گفتنی است؛ از حوض بزرگ ‌تر به منظور ساخت کشتی‌های عظیم‌الجثه با کاربری‌های مختلف استفاده می‌شود که پس از ساخت امکان انتقال آن به دریا به منظور آب‌اندازی مهیا باشد.

شایان ذکر است؛ برای ساخت این دو حوض خشک در مجموع بالغ بر ٨٨ میلیون دلار به صورت ارزی و بیش از ٧٥٠ میلیارد تومان به صورت ریالی هزینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه